A Force India a Mexikói Nagydíj időmérőjén a Q3-ban csak egy nekifutást adott Sergio Pereznek és Nico Hülkenbergnek, de az utóbbi versenyző esetében kicsit döcögős lett a kommunikáció.
A német, miután közölték vele, hogy mögötte a williamses Valtteri Bottas halad, el akarta engedni a finnt, miközben a csapat gyors kört várt tőle.
F1: „Fogd már be és vezess!” 1
F1: „Fogd már be és vezess!” 57


„Oké, elengedem, ha ő most gyors körön van” – rádiózta Hülkenberg.
„Dehogy engeded, nyomjad! Nyomnod kell. Nehogy elengedd. Mért körön vagy, Nico!” – felelt a mérnöke, Bradley Joyce.
„Felvezető körön?” – kérdezett vissza a német.
„Fogd már be! Nem felvezető kör, mért kör! Bottas van felvezető körön mögötted. Majd én tájékoztatlak a forgalomról, te csak a vezetéssel foglalkozz!” – csattant fel a versenymérnök.
A végül a 10. helyen záró Hülkenberg utólag azt mondta, nincs gondja a történtekkel: „Volt egy kis félreértés. Majd megbeszéljük a mérnökömmel, mert nem értettem, mi a helyzet.”
A kérdésre, hogy vajon nem hibázott-e azzal a Force India, hogy csak egy-egy kört adott nekik, a versenyző így felelt:
„Szerintem a megfelelő időben voltunk a pályán, nem gondolom, hogy ez volt a probléma. Egy körön egyszerűen ennyit lehet kihozni, ahogy kiderült.”
F1: „Fogd már be és vezess!” 58


Hülkenberg csapattársa, a helyi hős Perez eggyel előrébb, a 9. pozícióban végzett, ami az utolsó szabadedzésen hozott 6. időhöz képest csalódást keltő. A mexikói azért nem volt elkeseredve:
„Igazi megtiszteltetés volt, hogy a hazai pályámon vezethettem ma, és hogy akkora támogatást kaptam a szurkolóktól. Nagyon sok energiát adtak nekem, ami igazán motivál, hogy valami jó eredménnyel háláljam ezt meg.”
„Úgy gondolom, hogy jó munkát végeztünk ma, és versenyképes pozícióból várhatjuk a versenyt. A Q3-ban az utolsóként akartunk a pályára lépni, hogy maximálisan kihasználhassuk a felgumizódást, de végül nem jelentett sokat. A nyolcadik hely talán meglehetett volna, ha megnézzük, milyen kicsivel maradtam le Maxtól (Verstappen 6 ezreddel volt gyorsabb – a szerk.). Holnapra nagyok az elvárások, de ez pozitív nyomást jelent, és egyszerűen csak összpontosítanom kell, és mindent ugyanúgy kell csinálnom, mint máskor. Az autó jól megy, felkészültünk, a futamon pedig szeretnék előrébb lépni.”