Bár a Renault hosszú-hosszú kivárás után immár lassan másfél hónapja jelezte, hogy szándékában áll átvenni a Lotust, hogy az enstone-i alakulatból újra gyári csapatot csináljon, szerződés azóta sem köttetett, még mindig nem lehet biztosat tudni.
A Forma-1 hivatalos oldalának a Lotus-csapat vezérigazgatója, Matthew Carter nyilatkozott a dolgok jelenlegi állásáról:
„A Renault kiadott egy szándéknyilatkozatot, a háttérben pedig a Renault és a Lotus-csapat vezetése teljes gőzzel dolgozik azon, hogy létrejöjjön az üzlet. Haladnak a dolgok, de az ilyesmi nem megy gyorsan. Bízom benne, hogy megvalósul az üzlet, de ahogy mondtam, ez nem megy gyorsan” – magyarázta.
Bár a Renault érkezésével logikusan a francia gyártó erőforrása kerülne az autóba, a Mercedes pedig már tényként kezeli, hogy jövőre nem lesz partnerük az enstone-i csapat, Carter elárulta, hogy vészforgatókönyvként a mercedeses folytatásra gondolnak.
„Két opció van a jövő évre: Mercedes vagy Renault. Ennek alapján is dolgozunk, két változatot terveztünk az autóból, mindkettővel foglalkozunk. Jól tudjuk, hogy a Forma-1-ben bármi előfordulhat, és amíg nincs aláírás, addig nem végleges az üzlet – de nagyon bízunk a Renault-ban!”
„Nagyon valószínűtlen lehetőség, hogy 2016-ban Mercedes-motorral versenyezzünk, ha mégis arra kerülne a sor, az persze azt jelentené, hogy nem jött össze a Renault-üzlet. De én erősen gyanítom, hogy Renault-motorral indulunk majd jövőre.”
Bár egyesek arról spekulálnak, hogy az első, várhatóan nehéz átmeneti évben a Renault nem szeretné a márkanevet kompromittálni, így 2016-ban akár továbbra is Lotus néven futhat a csapat, Carter ezt nem tartja valószínűnek.
„Ha létrejön a Renault-üzlet, akkor búcsúzik a név. A csapatot nem hívják többé Lotusnak, az a név eltűnik a Forma-1-ből. Pillanatnyilag megvan a licencünk a névhasználatra, de azt akkor felbontjuk. Szabad lesz a pálya, viheti valaki más!”