Mint Tarlós rámutat, a főváros számos agglomerációs járatot finanszíroz, pedig kötelezettsége szerint csak a főváros határain belül kellene, ezen tízmilliárd forintot bukik. Ezért úgy véli, az állam vagy átveszi ezeket a járatokat, főleg a HÉV-eket, vagy fizet. Ha egyiket sem választja akkor viszont az agglomerációs jegyek, bérletek árát ötszörösre kell növelni, hogy ne legyen hiány.
A levél szerint az állami támogatás hiányában megszűnhet az ingyen utazás is, amit a 6 év alatti gyermekek és a 65 év feletti nyugdíjasok és a fogyatékkal élők számára biztosít a BKV. Összesen több mint félmillió ilyen utas van. Csakhogy jelenleg az állam nem fizeti ki ezen utazások utáni kiegészítést, amit 9,3 milliárd forintra számoltak ki. Ha az állam nem fedezi ezt a költséget, arra az esetre a főváros egy olyan megoldást dolgozott ki, ami szerint az érintetteknek havi egyszeri 1000-2000 forintos regisztrációs díjat kellene befizetniük.
Tarlós további lehetséges bevételként ír az éves 5000 forintos Budapest-matricáról, amit a Budapest határát átlépő autósoknak kellene fizetniük. Arról még nem döntöttek, hogy a budapestiek a fizetős körbe tartozzanak-e, vagy csak a vidékiek fizessenek. A levél szerint lesz egy belső zóna is, aminek a határátlépésekor további dugódíjat kell majd fizetni, de ennek helye és a díj mértéke még nincs megállapítva.
Vagyis a belvárosba tartó vidéki autós kétszer is fizethet, az összegből pedig nem jobb utak, parkolóházak épülnek, hanem a BKV működhet tovább.