A 15 éves múltra visszatekintő lengyel autóbuszmárka, a Solaris nemrég retró stílusú autóbusszal rukkolt elő. A bolechowói székhelyű cég célja egy olyan minibusz megépítése volt, mely kisebb turistabuszként vagy iskolabuszként is használható. Az elkészült modell egyelőre koncepció, azonban rendkívül ígéretes darabnak tűnik, főleg, ha azt vesszük, hogy a Solaris ebben a kategóriában még nem rendelkezik versenyképes típussal. A városi és alacsony padlós buszok építése terén sikeres gyártó legkisebb modellje a 8,6 méteres Alpino, melyet városi utasszállításra szántak.

Teherautós alapok
A nemrég bemutatott koncepcióbusz 8,2 méter hosszú és összesen 10 tonnát nyom. A jármű a DAF LF teherautó alvázára épül, de a motor is a hollandoktól érkezik, hiszen hajtásáról négyhengeres, 4,5 literes, Euro 6-os Paccar PX-5 erőforrás gondoskodik, melyhez AS-Tronic automata váltó csatlakozik. Mivel az autóbusz orrmotoros, ezért az első ajtó a mellső tengely mögé került. Ennek köszönhetően a rendelkezésre álló 31 ülőhelyből (+ 1 a sofőr) egy utas közvetlenül a buszvezető mellett foglalhat helyet. Ez jól jöhet például akkor, ha a minibusz idegenvezetős városnézésre indul.

A Solaris új koncepció buszát az idei belgiumi buszkiállításon mutatták be októberben

A Solaris Urbino legújabb generációs változata

A Solaris Urbino legújabb generációs változata

Új hullámos formaterv
A modell a Solaris legújabb generációs városi autóbuszcsaládjának, az Urbinónak a formatervét örökölte. A koncepcióbusz megjelenése azonban inkább a 70-es és 80-as évek egyenes és szögletes vonalakkal ékeskedő buszainak megjelenését idézi. Az utastér kifejezetten 21. századi lett, ennek megfelelően megfelel az üzemeltetők és az utasok által támasztott elvárásoknak. Az utasok kényelmes, távolsági üléseken foglalhatnak helyet, a székek felett található kalaptartón pedig elhelyezhetik kisebb csomagjaikat.

A Solaris új koncepció buszát az idei belgiumi buszkiállításon mutatták be októberben

A Solaris új koncepció buszát az idei belgiumi buszkiállításon mutatták be októberben

A gyártó tervei között szerepel egy kicsivel nagyobb változat megépítése, mely 12 tonnás össztömeggel és összesen 39 ülőhellyel rendelkezne. A lengyelek egyelőre begyűjtik a visszajelzéseket a koncepcióbuszról, és a sorozatgyártás megkezdése előtt várhatóan több dolgot módosítanak rajta.
Tudta-e: a Solaris szállítja Budapest legújabb trolibuszait, ráadásul már nem első alkalommal! Több információt ezen a linken olvashat a fővárosi trolibeszerzésről.