A szabadidőjárművek és pick-upok kivételével Mexikóba költözteti modelljeinek gyártását a Ford és a Fiat Chrysler Automobiles, írja az Automotive News. A lépés elengedhetetlen ahhoz, hogy nyereségessé tegyék a termelést, mivel az autóipari dolgozók szakszervezete (UAW) folyamatosan nyomás alatt tartja a gyártókat, hogy szüntessék be alkalmazottaik többlépcsős bérezését.
A távol-keleti márkák (Toyota, Honda, Hyundai) egyelőre nem jelezték, hogy hasonló lépésre készülnének. A General Motors szintén nem számolt be hasonló, alapvető változásokról, bár a Buick Verano (az Opel Zafira Tourerrel és J Astrával közös padlólemezre épülő, fronthajtású szedán) hamarosan szintén költözik, Mexikóba vagy Kínába.
2019-ig olyan modellek hagyhatják el az USA-t, mint a Ford Focus, Taurus, Fusion és C-Max, a Chrysler 200, a Dodge Dart, vagy a már említett Verano. A szabadidőjárművek és pick-upok mellett megtartják viszont az olyan, zsíros profittal értékesíthető személyautókat, mint a Ford Mustang.