A nem katonai célokra tervezett Airbus H160 projektnél kifejezetten az volt a cél, hogy esztétikailag megnyerő járművet hozzanak létre – magyarul a dilettáns milliárdos, aki privát helikoptert keres magának, hadd döntsön látvány alapján, ha már a specifikációkat úgysem érti.
A helikopter egyébként 5,5-6,0 tonna össztömegű, 12 fő szállítására alkalmas, kétfős repülőszemélyzettel közlekedő típus. Teste teljes egészében szénszálas kompozitokból készült, futóműve elektromos nyitású, légcsavarjainak különleges kialakítása a zajszint és a fogyasztás csökkentését szolgálja. Kéthajtóműves, a francia Turbomeca Arrano tengelyes gázturbinák kiviteltől függően 1100-1300 lóerősek. A modern erőforrások takarékossá teszik a helikoptert, írja a gyári közlemény, mi pedig bólogatunk, mert úgysem értünk hozzá.
Az eredetileg márciusban leleplezett H160 most fizetőképes közönsége előtt, Dubajban is bemutatkozott, és mivel ott egyszerre zajlik az autóipari és légközlekedési kiállítás, így került ismét a figyelem középpontjába.
A H160 legnagyobb utazósebessége 296 km/óra, a hatótávolság 833 kilométer.