300-zal megy a 2500 lóerős Peugeot 1
300-zal megy a 2500 lóerős Peugeot 15 A Peugeot Design Lab a francia autógyártónak inkább társvállalata, mint részlege, amelyet autóipartól független, ipari formatervezési feladatokra hoztak létre 2012-ben. Több ügyféllel dolgoztak már, karórától a jachton át a zongoráig sok mindent terveztek, speciel helikoptert most először.

A nem katonai célokra tervezett Airbus H160 projektnél kifejezetten az volt a cél, hogy esztétikailag megnyerő járművet hozzanak létre – magyarul a dilettáns milliárdos, aki privát helikoptert keres magának, hadd döntsön látvány alapján, ha már a specifikációkat úgysem érti.

300-zal megy a 2500 lóerős Peugeot 16 A helikopter egyébként 5,5-6,0 tonna össztömegű, 12 fő szállítására alkalmas, kétfős repülőszemélyzettel közlekedő típus. Teste teljes egészében szénszálas kompozitokból készült, futóműve elektromos nyitású, légcsavarjainak különleges kialakítása a zajszint és a fogyasztás csökkentését szolgálja. Kéthajtóműves, a francia Turbomeca Arrano tengelyes gázturbinák kiviteltől függően 1100-1300 lóerősek. A modern erőforrások takarékossá teszik a helikoptert, írja a gyári közlemény, mi pedig bólogatunk, mert úgysem értünk hozzá.

Az eredetileg márciusban leleplezett H160 most fizetőképes közönsége előtt, Dubajban is bemutatkozott, és mivel ott egyszerre zajlik az autóipari és légközlekedési kiállítás, így került ismét a figyelem középpontjába.

A H160 legnagyobb utazósebessége 296 km/óra, a hatótávolság 833 kilométer.