Röviden – Peugeot 508 2,2 HDi GT aut. |
Mi ez? |
Sportos középkategóriás limuzin vagy kombi, a gyártásból kivont, még Euro 5-ös dízelmotorral, gazdag felszereltséggel |
Mit tud? |
Lendületesen, kényelmesen száguldani és nem jön zavarba, ha kanyargós útra érünk. |
Mibe kerül? |
Jó sokba. 11,2 millió forintos listaárából 1,2 millió Ft a központi kedvezmény. |
Kinek jó? |
Azoknak a laza büdzséjű vevőknek, akik középkategóriás autót keresve el tudnak szakadni az Insignia-Mazda6-Mondeo-Passat vonaltól.
|
Nemrég múlt 15 éve, hogy dolgozni kezdtem a Vezessnél. Nagyot fordult a világ azóta, például kivesztek a tömeggyártók középkategóriás autóiból a négynél több hengeres motorok. Anno volt nyolchengeres Passat, hathengeres Mondeo, V6-os TDI és benzines Superb, ma pedig mindegyik négyhengeres. A francia márkák minimum benzinesből, de később akár dízelmotorból is kínáltak hathengerest.
Aki sportos középkategóriás limuzint szeretne, de nem dobja el az eszét és a fenntartási költségekre is gondol, rövid úton a nagy teljesítményű dízeleknél landol
Aki sportos középkategóriás limuzint szeretne, de nem dobja el az eszét és a fenntartási költségekre is gondol, rövid úton a nagy teljesítményű dízeleknél landol
Fotó megosztása:
Egy 508 nagyon magas színvonalon szolgál ki bennünket a mindennapokban
Egy 508 nagyon magas színvonalon szolgál ki bennünket a mindennapokban
Fotó megosztása:
A BMW beutalhatná a négyhengeres dízelmotorjait a Peugeot akusztikai szakembereihez. Az 508 GT halk és gyors
A BMW beutalhatná a négyhengeres dízelmotorjait a Peugeot akusztikai szakembereihez. Az 508 GT halk és gyors
Fotó megosztása:
6,6 litert írt a számítógép, 6,8 l/100 kilométer a valós tesztfogyasztás. Ha nem sietünk, elég 4,7 liter százon
6,6 litert írt a számítógép, 6,8 l/100 kilométer a valós tesztfogyasztás. Ha nem sietünk, elég 4,7 liter százon
Fotó megosztása:
Visszatérésre készül a Peugeot, a költségcsökkentés jegyében az emlékezetesen jó RCZ-t és a 2,2 literes dízelmotort is törölték
Visszatérésre készül a Peugeot, a költségcsökkentés jegyében az emlékezetesen jó RCZ-t és a 2,2 literes dízelmotort is törölték
Fotó megosztása:
Automatikusan tompítja a távolsági fénykévét a LED-es fényszóró. A diódás távfény felszárítja az utat
Automatikusan tompítja a távolsági fénykévét a LED-es fényszóró. A diódás távfény felszárítja az utat
Fotó megosztása:
Oroszlánkarmokra hasonlít a hátsó lámpa
Oroszlánkarmokra hasonlít a hátsó lámpa
Fotó megosztása:
Ízlésesen, a lemezből préselték a légterelőt
Ízlésesen, a lemezből préselték a légterelőt
Fotó megosztása:
Dupla kipufogót kap a GT verzió
Dupla kipufogót kap a GT verzió
Fotó megosztása:
Nagyon kevés a rakodóhely az utastérben. A minőségérzet kifogástalan
Nagyon kevés a rakodóhely az utastérben. A minőségérzet kifogástalan
Fotó megosztása:
Jók a kormányerők, a GT-hez igényesebb futómű jár, mint a többi 508-hoz
Jók a kormányerők, a GT-hez igényesebb futómű jár, mint a többi 508-hoz
Fotó megosztása:
Nehezen érthető, miért ide száműzték az indítógombot A lebillenő fedél alatt állítható a szélvédőre vetítő kijelző
Nehezen érthető, miért ide száműzték az indítógombot A lebillenő fedél alatt állítható a szélvédőre vetítő kijelző
Fotó megosztása:
A gazdag műszerezettség olajhőfokmérőt is tartalmaz
A gazdag műszerezettség olajhőfokmérőt is tartalmaz
Fotó megosztása:
Idejétmúlt térképgrafikával működik a navigációsrendszer
Idejétmúlt térképgrafikával működik a navigációsrendszer
Fotó megosztása:
Kényelmes az állítható lábtámaszos, jól tartó ülés
Kényelmes az állítható lábtámaszos, jól tartó ülés
Fotó megosztása:
Itt lehet kikapcsolni a távfény automatikus tompítását, de nem érdemes
Itt lehet kikapcsolni a távfény automatikus tompítását, de nem érdemes
Fotó megosztása:
Műanyaglapra vetít a head up display
Műanyaglapra vetít a head up display
Fotó megosztása:
Girbegurba kulisszán kell végighúzni a fokozatválasztó kart, mint a régi Mercedesekben
Girbegurba kulisszán kell végighúzni a fokozatválasztó kart, mint a régi Mercedesekben
Fotó megosztása:
Hiányzott a fűtés mellől az ülésszellőztetés
Hiányzott a fűtés mellől az ülésszellőztetés
Fotó megosztása:
Kényelmes az ülés, oldalanként állítható a légkondi és jó a lábtér
Kényelmes az ülés, oldalanként állítható a légkondi és jó a lábtér
Fotó megosztása:
Nyáron nagyon hasznos a napvédő roló
Nyáron nagyon hasznos a napvédő roló
Fotó megosztása:
Négyzónás a légkondi, tehát elöl és hátul is oldalanként állítható a hőmérséklet
Négyzónás a légkondi, tehát elöl és hátul is oldalanként állítható a hőmérséklet
Fotó megosztása:
Visszatérésre készül a Peugeot, a költségcsökkentés jegyében az emlékezetesen jó RCZ-t és a 2,2 literes dízelmotort is törölték
De a flottafogyasztási előírások szigora és a prémiummárkák előretörése miatt a Peugeot előbb a 2,7 literes hathengeres dízel gyártásával állt le, majd nemrég nyugdíjba küldte ennek utódát is, a szintén 204 lóerős, de 2,2 literes négyhengeres HDi-t. Még egyszer, utoljára módunk volt hosszabb túrát tenni a búcsúzó csúcsdízellel az 508 GT-ben.
Formaterv
Egyszer egy designer azzal minősítette kollégáját a konkurenciánál, hogy ennyi vonallal három autót is meg lehetne rajzolni. Az 508 formatervét nem húzná le ezzel a megállapítással. Mértéktartó, ebben a nagyon eltalált, szürkéskék színben előkelő limuzin, amely kiállásával megadja azt a státuszérzetet, amire vágyhat a vevő illetve az autó használója.
Oroszlánkarmokra hasonlít a hátsó lámpa
Belső tér
Minőségi belső térrel fogad az 508 GT. A sportos jegyeket nem vitték túlzásba, de az összkép elegáns. Vannak azért botlások is: illogikus a bal térd fölé helyezett indítógomb és ugyanilyen zavaró a rakódóhelyek hiánya. Kulcsot, telefont, pénztárcát, napszemüveget stb. túl kevés helyre pakolhatunk az autóban.
Tágas és alaposan összerakott autó az 508. Hosszabb használattal nagyon belopja magát az ember szívébe a nagy és kényelmes szedán. Nagy hőségben a légkondicionálás kifinomultsága nem éri le a legjobb konkurensekét, automatikus állásban viszonylag sokat kellett állítgatni, de kedves figyelmesség a négyzónás, hátul is oldalanként beállítható hőmérsékletű klímarendszer.
Nagyon kevés a rakodóhely az utastérben. A minőségérzet kifogástalan
Nagyon kényelmesek az ülések, szép kárpitjuk alatt igen jó párnázást találunk. A kihúzható combtámaszos ülések húzós kanyarban is rendesen tartanak, csak az ülésszellőztetés hiányzott forró napokon. (A tesztautó nem a mostani hidegben járt nálunk.)
Milyen vezetni?
Aki sportos középkategóriás limuzint szeretne, de nem dobja el az eszét és a fenntartási költségekre is gondol, rövid úton a nagy teljesítményű dízeleknél landol. Amilyen a Peugeot 508 GT volt a 2,2 literes motorral. Azért csak volt, mert a tesztautóban lévő motort a PSA törölte időközben a kínálatból.
A BMW beutalhatná a négyhengeres dízelmotorjait a Peugeot akusztikai szakembereihez. Az 508 GT halk és gyors
Fut ugyanis a cég veszteségeinek felszámolását célzó Back in the race program, érdemes
megnézni a weboldalt az irányokról és az eddigi szép eredményekről. De ha már race (verseny), kicsit furcsa, hogy ezzel a névvel pont az RCZ-ről és az 508 GT 2,2 literes motorjáról mondtak le a döntéshozók. Viszont jön
a 308 GTI, 270 lóerővel.
Adatlap
Peugeot 508 GT 2,2 Hdi
Motor |
2179 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
204 LE |
Nyomaték |
450 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
8,2 sec |
Végsebesség |
234 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
5,3 l / 100 km |
Ebben a formában ugyanis a tesztautó megismételhetetlen. Az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási norma életbe lépése miatt a gyár nem költött a 2,2 literes négyhengeres továbbfejlesztésére, hanem a korábban tesztelt, 180 lóerős dízelt teszi a GT-be is.
180 lóerőnek és 400 Nm nyomatéknak nagyon is lehet örülni, de 204 lóerőnek és 450 Nm-nek még inkább megvan a varázsa. 180-ról gyorsítva is jó erőben van az autó, országúton előzve mindig számíthatunk rá.
A 2,2 literes HDi remek összhangban működik a hatfokozatú, a japán Aisintől vásárolt váltóval. A hagyományos, nyomatékváltós automata jó ütemben vált akkor is, ha hátul csecsemők alszanak és éppcsak osonunk, de akkor is, ha kiszállt a család és sírnak a gumik.
Ebben a modellben a sima MacPhersonnál igényesebb, kettős keresztlengőkaros futóművet találunk elöl. Az 508 GT rugózása civilizált, nem túl magas, 1540 kilós súlyával jól lehet döngetni vele kanyargós országúton.
Jók a kormányerők, a GT-hez igényesebb futómű jár, mint a többi 508-hoz
Sajnos a Peugeot nem áldozott arra, hogy az 508 a modellfrissítéssel megkapja a mai kompakt autókhoz is elérhető vezetőtámogató rendszereket, például a követőradaros tempomatot, ami a 308-hoz is társítható. Más téren a felszereltség igen gazdag, ami sokat hozzátesz a komfortérzetünkhöz. A navigáció a középső képernyőről is leolvasható, de csak jobb a műanyaglapra vetítő, színes head-up kijelzőn nézni az irányt és a sebességet.
Ár, fogyasztás
1300 kilométeres tesztünkön – kúton mérve – mindössze 6,8 litert fogyasztott száz kilométerre a tesztautó. Amikor békésen, de a számítógép szerint 87 km/órás átlaggal utaztunk Budapesttől távol, a mért fogyasztás nem haladta meg a 4,7 litert.
6,6 litert írt a számítógép, 6,8 l/100 kilométer a valós tesztfogyasztás. Ha nem sietünk, elég 4,7 liter százon
Az 508 és automatikus váltós konkurensei. Listaárak
Ford Mondeo 2,0 TDCi Titanium aut. (180 LE) 9 710 000 Ft
Mazda6 2,2 CD175 aut. Revolution (175 LE) 10 139 000 Ft
Opel Insignia 2,0 CDTI Sport (170 LE) 9 630 000 Ft
Peugeot 508 GT 2,0 HDi (180 LE) 11 175 000 Ft (9 975 000 Ft)
11 175 000 Ft a 180 lóerős változat listaára, amiből 1,2 millió Ft a központi engedmény. Ezzel az összeggel az 508 GT a drágább autók közé tartozik a kategóriában, de nem is olyan színvonalú autó, amit csak olcsón érdemes megvenni.
Mellette – Ellene |
- Igényesen összeszerelt, szép belső tér
- Kényelmes ülések, jó üléshelyzet
- Csekély fogyasztás
- Harmonikus automatikus váltó
- Lendületes vezethetőség
- Gazdag felszereltség
- Igen jó kényelem hosszabb utakon
|
- Már nem elérhető a 2,2-es dízel
- Hiányzó vezetőtámogató rendszerek
- Kevés rakodóhely
|