Türkmenisztán mesebeli hely, de nem pozitív értelemben. Ez az állam Közép-Ázsiában inkább egy Alíz féle csodaország, rémálom mázzal leöntve, ahol egy bizarr személyi kultusz alakította szeszélyes szabályrendszer szerint élnek az emberek.
Az egypártrendszer autokrata vezetője jelenleg Gurbanguly Mälikgulyýewiç Berdimuhamedow, a fogorvosból lett népvezér, aki már enyhített az előd, türkménbasi központosított rendszeren.
Ennek ellenére a furcsa szabályok nem maradtak el, az autózással kapcsolatban például akad pár hajmeresztő rendelet.
Az év elején tiltó listára került a fekete autók importja, mivel szerencsétlen szín, és a vezető is fehér flottával jár, 2009 óta pedig az öreg autók (2000 előtt gyártott típusok) behozatala tiltott. Nem mellesleg német modelleket sem lehet bevinni augusztus óta, valamint a kétajtós sportkocsikat, a sötétített ablakkal szerelt autókat is megállítják a vámosok. Ráadásul ezek a törvények villámcsapásszerűen csapnak le, van akit a határon szembesül azzal, hogy megváltoztak a játékszabályok, és ő ebből a körből kimarad.
Tehát nincs egyszerű dolga az átlag lakosnak, ha autóhoz akar jutni, legegyszerűbb egy jó olcsó, nem fekete színben gyártott Ladát beszerezni az Oroszoktól, de egy meglepetésszerű törvénymódosításnak hála ez a lehetőség is kútba esett.
Most a légzsák nélkül gyártott autókat tiltották ki, ezért ejtett foglyul több, mint 150 Ladát a senki földje Kazahsztán és Türkmenisztán között. Ahogy telt az idő, és kiderült, hogy a törvény korántsem blöff, a tulajdonosok magukra hagyták az autókat, a fosztogatók pedig munkához láttak.
Szép lassan tűntek el az értékesebb alkatrészek, és hat hónap után úgy tűnik a kazah fél enged majd, és külön engedéllyel hagyják, hogy a kocsikat visszaszállítsák Oroszországba.