Bármennyire is foglalkoztatja a közvéleményt a járművek fogyasztása és a klímavédelem, a német autósok érdeklődése egyáltalán nem csökken a szabadidő-terepjáró modellek iránt – állapítja meg a duisburg-esseni egyetem CAR autóipari kutatóintézetének a tanulmánya.

A CAR számításai szerint az idén előreláthatólag 617 ezer különféle SUV-modell talál majd gazdára Németországban, azaz nagyjából már minden ötödik eladott új autó ebből a kategóriából kerül ki. Az évből már eltelt tizenegy hónapban 573 ezer SUV kelt el Németországban, több az 551 ezres teljes 2014-es értékesítésnél.

A CAR igazgatója Ferdinand Dudenhöffer szerint a SUV-modellek részaránya a teljes autópiaci forgalomban az elkövetkező években is növekedni fog. Az olcsóbb üzemanyag és a 22 új modellel bővülő választék a további növekedés mellett szól – mutatott rá. Becslése szerint jövőre már 665 ezer szabadidő-autót helyeznek majd forgalomba Németországban, dupláját a 2010-esnek.

A fenti megállapítások azonban szerintünk nemcsak Németországra, de egész Európára, így Magyarországra is igazak. Hazánkban november végéig eladott modellek top 10-es listáján két szabadidő-autó is szerepel, a Suzuki Vitara 3248 darabbal a második helyen, a Dacia Duster pedig 1521 darabbal a hetedik helyen sorakozik.