Ahogy már a Vezess.hu is megírta, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa a múlt héten jóváhagyta a Forma-1-ben 2016-ra bevezetendő új, a szabadabb választást lehetővé tévő gumiszabályokat.
Az újítás azonban elég bonyolultra sikerült, az FIA most azonban részleteiben is nyilvánosságra hozta, mi is változik, itt az áttekintés.
A Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli jövőre már öt különböző száraz pályás (slick) keveréket gyárt – kemény (narancs), közepes (fehér), lágy (sárga), szuperlágy (piros) és ultralágy (lila) -, amelyek közül minden versenyhétvégére hármat-hármat szállít.
A három kijelölt keverék közül a pilóták kettőt szabadon választhatnak majd, de a választást alaposan keretek közé szorítják.
A csapatoknak tengerentúli verseny esetén 14, európai futam esetén 8 héttel az adott forduló előtt kell értesíteniük az FIA-t a választásról (a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra például már a jövő héten le kell adni az idényt). A döntésre egy hetük van – azaz az FIA 15 és 9 héttel korábban tájékoztat a választékról -, ha ezt elmulasztják, az felügyelőszervezet saját hatáskörben dönt helyettük.
A Pirelli egyébként biztonsági megfontolások alapján a háromból egy vagy két keverék használatát is kötelezővé teheti, ha az utóbbi a helyzet, akkor a futamra mindkettőből legalább egy-egy szettet meg kell őrizni. Marad azonban az egy kötelező kerékcsere, és a kötelezően jelölt keverékek közül is csak egyet kell mindenképp használni a futam során.
A gumiszállító az időmérőkre a Q3-ra minden esetben biztosít majd egy-egy garnitúrát az adott hétvége leglágyabb keverékéből a versenyzőknek.
Miután Valtteri Bottas az idei Belga Nagydíjon figyelmetlenségből az egyik kerékcserénél egyszerre kapott közepes és lágy keverékű gumikat, az FIA világos szabályt hozott ilyen esetekre: az a versenyző, aki eltérő keverékű abroncsokkal lép pályára, három körön belül köteles kiállni és egységes szettre váltani.