A kormány küllőin elhelyezett érintésérzékeny felületen keresztül, a mobiltelefonoknál megszokott pöccintéssel, elhúzással vezérelhető az új generációs E-osztály számos multimédiás funkciója – ilyet sem láttunk még az autóiparban.
Ha ettől az újdonságtól eltekintünk, akkor sem hétköznapi a januári világpremierje előtt magát részben megmutató E-osztály kezelőfelülete. Kétféle padlókonzollal kapható például a kocsi: az automata váltós modellek a képeken is látható, egyetlen lendületes felületből álló idomot kapják, míg a vélhetően kisszámú kézi váltós kiviteleken két külön elemből áll majd a padló- és középkonzol.
A legfeltűnőbb persze a gigantikus dupla LCD-monitor (egyenként 12,3 colos méretben), amely a műszerfal kétharmadát elfoglalja. Igaz, ezzel csak a csúcskiviteleken találkozunk majd, az egyszerűbb változatok hagyományos főműszereket kapnak, 8,4 colos központi képernyővel kiegészítve.Ahogy az S-osztályban, az új E-Klasse fedélzetén sem találtunk hagyományos izzót, minden világítási funkciót LED-ekre bíztak, beleértve az adaptív fényszórókat és a különleges hátsó lámpatesteket, amelyeket a gyári ismertető szerint olyan sejtelmes ragyogás vesz körül, mintha a tejutat néznénk, vagy egy sugárhajtóművet látnánk.
Ülésekből is újat kínál a Mercedes, magasabb színvonalú az anyagválasztás, a hifit a Burmester szállítja, ha megfizeti az ügyfél – egyelőre nagyjából ennyit árultak el a januárban debütáló újdonságról.
További képek a