Az egyik autós Facebook-csoportban találtuk az alábbi videót, amin egy igazán bosszantó élethelyzet megoldása látható: a beragadt motorháztető kinyitása, a hétköznapi ember garázsában fellelhető eszközökkel.
Kicsit olyan ez, mint a főzzünk 500 forintból finomat két személyre. Meg lehet enni, de ha egy ezrest még rádobunk, akkor sokkal elégedettebben állunk fel az asztaltól, és a motorháztetőn sem esik be az eső.
folytatás
Szerző: Hajdu Sándor, 2015. december 6.
Emberünk láthatóan nem számított rá, hogy nem elég a lemezt kivágni ahhoz, hogy hozzáférjenek a zárszerkezethez, de akkor jött a távolból az isteni sugallat: „ott ni, azt a két csavart kell levágni, és akkor jó lesz…”
Visszakérdezés nem volt, felsírt a flex, mégsem lett jó. Aztán jött a vízpumpafogó, nem segített, végül újra meg kellett szólítani a vasárnap reggelek nyugalmát szétbombázó szerszámot… Így sikerült levágni a két csavart, feltárult a Renault motortere. Az sajnos nem derül ki, hogy miért kellett ennyire sürgősen felnyitni a motorháztetőt. Vajon nem ért volna rá, ha elviszik egy szakemberhez, aki talán flex nélkül orvosolta volna a problémát? De ezt már sosem tudjuk meg.
Nekem rögtön az jutott eszembe, hogy miért nem próbálták meg kiszedni a hűtőrácsot és alulról megoldani a dolgot. El is kezdtem keresgélni a neten, hátha találok erről valamit. Sajnos beragadt Renault-motorháztetőt nem találtam, BMW-t viszont igen, ahol pontosan úgy oldják meg, ahogy én is kezdtem volna.
Nem biztos, hogy ez megoldotta volna a Renault gondját, mert nem tudjuk pontosan, miért ragadt a gépháztető és a mechanika is más lehet, de egy próbát mindenképp megért volna, mielőtt a flexhez nyúlnak.