Az Elise Sport modellcsalád tagjai után itt a következő Lotus, amely a legendás Sport utótagot viseli: az Exige Sport 350 a nevében jelzett teljesítményt 1125 kilós menetkész tömeggel párosítja. Ez 51 kilóval könnyebb, mint az előző generációs Exige S modell.

A fogyókúra az autó szinte minden komponensére kiterjedt: könnyebb az akkumulátor, a motorbakok, a középkonzol, a klíma légvezetékei. A gépházfedél áttört szerkezetű, a sebességváltó burkolatát pedig elhagyták – ez egyébként nemcsak könnyebbé, de dögösebbé is teszi az autót. Ha az ügyfél úgy szeretné, további tíz kilótól szabadíthatja meg a kocsit, hála az opcióként kínált, egyedi felniknek és különleges fékrendszernek.

Nem gyártott még ennél sportosabb utcai modellt a Lotus 1
Nem gyártott még ennél sportosabb utcai modellt a Lotus 15 Nem érték be persze ennyivel a fejlesztő mérnökök: módosították a futóművet, a kézi váltó szerkezetét. Az autó automata váltóval is rendelhető. A nyomógombos programválasztóval rendelkező egység 24 századmásodperc alatt kapcsol fel, a visszaváltásokat pedig gázfröccsel támogatja. Kézi váltóval 3,9, automatával még hamarabb: 3,8 másodperc alatt éri el a százas tempót az Exige Sport 350. A végsebesség váltótól függően 274, illetve 261 km/óra.

A Sport 350 látványos aerodinamikai elemei valós funkcióval is bírnak: 160 km/óránál 42 kg leszorítóerő nyomja a talajra a hátsó tengelyt.

Nem gyártott még ennél sportosabb utcai modellt a Lotus 16 Mindent összevetve az Exige Sport 350 minden idők leggyorsabb utcai Lotus modellje, az első, amely másfél percen belül futotta meg a gyár hetheli tesztpályakörét. Ebben szerep jut a menetdinamikai vezérlés legextrémebb verseny-funkciójának is.

Az aerodinamikai elemek matt feketében vagy színre fújva egyaránt kérhetők; az előbbi határozottan agresszívabb. Az új Lotus 2016 februárjától megrendelhető az európai piacokon; márciustól akár Roadster kivitelben is.

Nem gyártott még ennél sportosabb utcai modellt a Lotus 17