Európában Magyarországon indult újra a kereskedői hálózat, jövőre ezer autó eladásával kalkulálnak itt – mondta Fred van Putten, az Avtovaz export-igazgatója. Hozzátette, az elmúlt 10 évben csak szórványos volt a külföldi eladás, például a Niva terepjáróból egy német importőr adott el évi pár darabot.
A Lada gyár azért döntött az európai piaci megjelenés mellett, mivel ez a leginkább szabályozott piac. Valamennyi új modell már euró 6-os motorral szerelt és tartalmazza azokat a felszereléseket – például a keréknyomás mérőt – amelyek itt kötelezőek – tette hozzá az igazgató.
Az új modelleket Pataki András, a Lada Hungary vevőszolgálati igazgatója mutatta be, és kiemelte, hogy minden modellre – így a korábbi Nivára is, amelyet mostantól 4×4 Classic néven forgalmaznak – 5 év a gyári garancia, 100 ezer kilométeres felső limittel. Az átrozsdásodás ellen pedig 6 év garanciát vállal a gyár és a magyar kereskedők is.
Legolcsóbb a Lada Granta Sedan standard kivitele, 2 millió forinttal. Ezt 1.6-os, 86 lóerős euró 6-os motor hajtja és – egyebek mellett – első ablakemelővel elektronikus menetstabilizálóval és kipörgésgátlóval szerelték fel. Ennek a full-extrás változata 3 millió forintba kerül. A Kalina Hatchback 2,2 millió forinttól indul és 3,1 milliónál áll meg. A 4×4-es terepjáró 1.7-es motorral 2,8 millió forintba kerül.
A márkakereskedések Békéscsabán, Csornán, Debrecenben, Dél-Pesten, Érden, Kecskeméten, Kiskunhalason, Óbudán és Pécsen árulják a Ladákat. A Lada 1971-ben jelent meg a magyar utakon. Pontos adat nincs, de több mint egymillió került a korábbi típusokból Magyarországra.