Míg a Red Bull Racing a szakítási kísérlet után végül kénytelen volt megegyezni a Renault-val, így 2016-ban is a francia gyártó – TAG Heuerre átcímkézett – erőforrásaival folytatja, az energiaital-gyártó kisebbik csapata jövőre már a Ferrari idei specifikációjú motorjaival versenyez.
A Toro Rosso spanyol ifjonca, Carlos Sainz nemrég arról beszélt, hogy a puszta erő tekintetében a nagycsapat előtt lehetnek majd: „Elvileg a Red Bull előtt lehetünk jövőre, a Ferrari motorja 50-60 lóerővel erősebb. Ez 6-8 tized javulást jelent számunkra, a Red Bull pedig csak fél másodperccel volt előttünk idén, amikor ugyanazt a motort használtuk” – mondta.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko egyetért, sőt. Szerinte az idei motorok között még nagyobb volt a különbség, a Servus TV adásában „80 vagy még több” lóerős eltérést emlegetett hétfőn.
„Ha a Reault nem növeli a teljesítményt, a Toro Rosso gyorsabb lesz” – szögezte le.
A Red Bull persze bevallottan átmeneti évként tekint 2016-ra, és elsősorban a teljesen új szabályokat – és esetleg új motort – hozó 2017-től várnak sokat.
„A fő kihívás az lesz 2016-ban, hogy egy viszonylag jó autót építsünk, ugyanakkor már 2017-re dolgozzunk, amikor a nagy szabályváltozások jönnek. 2017-re gyakorlatilag teljesen új autót kell építeni.”