Az elmúlt évek egyik legnagyobb autóipari botrányában több millió darab, hibás légzsákot szállított ügyfeleinek a Takata nevű vállalat. A hosszú éveken át tartó selejtdömpingben nem megfelelő ütemben és erővel nyílnak a légzsákok, amelyek így ahelyett, hogy megóvnák az utasok életét, életveszélyesen megsebesíthetik azokat. Az ügy tucatnyi autógyártót érint, köztük a Hondát.

A botrány legutóbbi, kilencedik halálos áldozata egy tizenhárom éves fiú az USA Ohio államából, aki még nyáron, egy júliusi hajnalon vesztette életét, amikor a család autója máig tisztázatlan körülmények között letért az útról, lehajtott egy domboldalon, és további mintegy 100 métert haladt, mielőtt nekicsapódott egy kidőlt fatörzsnek.

Az eset tragikus, volt azonban egy csúnya csavar az ügyben: a gyerek maga vezette a kocsit, tizenhárom évesen, ráadásul a biztonsági öve sem volt becsatolva.

Sőt, még cifrább is lesz az ügy, hiszen a Honda helyi képviseletének adatai szerint immár két éve próbálják sikertelenül rábírni az autó tulajdonosát, hogy járművével fáradjon be egy márkaszervizbe, ahol ingyenesen kicserélnék kocsijában a légzsákokat. Legutóbb a baleset előtti napon küldtek neki levelet ebben a témában.

A Honda egyébként Magyarországon is visszahívást kezdeményezett a hibás légzsákok ügyében.