A Forma-1-ben 2009 óta próbálkoznak azzal, hogy ésszerű keretek közé szorítsák a kiadásokat, a 2014-ben bevezetett, a korábbinál sokkal drágább 1,6-os turbós hibrid erőforrások újabb lökést adtak a törekvésnek.
Míg a kis- és középcsapatok számára évek óta a túlélés az elsődleges cél, a nagyok ma sem szívlelik a korlátozásokat. Bár a 2015-ben több évtizede nem látott mélységet elérő McLarent sorra hagyták el a szponzorai, a wokingi csapat is a szabad költekezést preferálná.
„Én egyetértek Bernie-vel abban, hogy akinek nem fér bele a Forma-1, az ne versenyezzen itt. Ha megvan rá a keret, akkor viszont hadd csinálják azt a csapatok, amit csak szeretnének” – mondta a McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier a Motorsport.comnak.
„Legyen egy szabályrendszer, ami keretbe fogja a dolgokat, ezzel egyetértek, de szerintem helytelen, hogy megpróbáljuk leszorítani a költségeket. Ha valaki a Forma-1-ben akar szerepelni, akkor legyen rá elég pénze – az autógyártóknak pedig van rá pénze, szóval az nem kérdés, hogy belefér-e. Kik küszködnek az F1-ben? A mezőny hátsó felében lévő csapatok. A költségcsökkentéssel viszont csak a nagycsapatokat fogják vissza, miközben a kicsiknek semmivel sem lesz jobb. Ez így mindenkinek árt.”
Boullier szerint teljes költekezési és fejlesztési szabadságot kellene adni, amitől végső soron a show is javulna.
„Ha valaki aranyból akar bejáratot építeni, hadd tegye! Ha megvannak a szabályok, és azok stabilak is maradnak, akkor előbb-utóbb versenyképesek leszünk, és akkor újra szoros lehet majd a verseny, mint 2012-13-ban volt.”