Angliával kapcsolatban nemcsak jó dolgok ugranak be, ha végigpörgetjük a sztereotípiákat: ott a kétcsapos mosdókagyló, a sajátságos konyha, a bennszülött nők karakteres vonásai, de vegyük ki az epét a szánkból!

Nincs egy tonna

Nagy-Britannia a versenyautók mellett a manufakturális gyártású sportautók Mekkája is. A versenypályára szánt, de rendszámozható fenevadak legújabb képviselője a Zenos E10 R. A radikális sportautóról lerí, hogy egyvalamire jó igazán: agyad kisütésére valahol egy pályanapon.

A Ford Mustang motorja repíti a Zenos E10 R-t. Nem a V8, de nincs is rá szükség: az autó 700 kilós
Van rajta rendszám, de valójában zárt pályára való, amiből Angliában igen sok akad

Van rajta rendszám, de valójában zárt pályára való, amiből Angliában igen sok akad

Van rajta rendszám, de valójában zárt pályára való, amiből Angliában igen sok akad


Motorja 350 lóerős, 475 Nm maximális forgatónyomatékkal. A 2,3 literes, kettős megfúvású, de egyturbós négyhengerest a Ford szállítja. Gyakorlatilag ez a motor van a Mustang EcoBoostban, tehát az alapváltozatban, valamint a csak jövőre érkező Focus RS-ben.

17 millió forinttól

Itt azonban egészen más a tömeg/teljesítmény arány: egy tonnára vetítve 500 lóerő jutna. Az E10 R 3,0 mp alatt gyorsul nulláról százra, amivel a legkomolyabb szupersportautókat is meg lehet szorítani, ha a vezető nem retten meg már a kilövés első pillanatában.  

Hazájában alapkivitelben 39 995 fontba kerül az autó. Ez az összeg acélos fizetőeszközünk jelen árfolyamával felszorozva körülbelül 17,1 millió forintnak felel meg.