A madridi közlekedési vállalat (EMT) jelenleg több mint 3 ezer busszal rendelkezik, melynek 43 százaléka sűrített földgázzal hajtott autóbusz. A spanyol főváros közlekedési hálózata olyan sűrű, hogy átlagban 300 méteres távolságra vannak az egymást követő megállók. A cég már régóta elkötelezett a CNG-hajtás mellett, így egyáltalán nem meglepő, ha ezzel képzeli el a flotta károsanyag-kibocsátásának csökkentését. Az első sűrített földgázzal hajtott autóbuszt 1994-ben vásárolták.
Madrid idén 200 új autóbuszt vásárol, melyből 170 darab CNG-hajtású lesz. Ezzel a 3,2 millió lakossal rendelkező nagyváros buszflottájában 50 százalékosra nőhet a sűrített földgázzal hajtott járművek száma. A város tervei között szerepel, hogy a következő beszerzéseknél is döntő többségben lesznek a CNG-vel hajtott járművek annak érdekében, hogy az évtized végére már Európa egyik legkörnyezetbarátabb flottájával rendelkezzenek.
A spanyol főváros emellett 225 ezer euró, vagyis átszámítva mintegy 68 millió Forintos ráfordítással 15 darab autóbuszt alakíttat át dízel-földgáz üzeművé. A város mellett új CNG-töltőpontok kiépítéséről is határozott új járművei számára.