A Ford még 2010-ben vezette be SVT Raptor néven szuper-pickupját. A terepsportra méretezett futómű mellett a 411 lóerős 6.2 V8 blokk gondoskodott a nem evilági offroad élményekről. Minden szép volt és jó, de aztán a modellváltással mintha elfelejtődött volna a projekt.
Két évet vártak a rajongók a ragadozó visszatérésére, de a képeket elnézve érdemes volt: a 2017-es modellévi F-150 Raptor az eleve robusztus alapmodell adottságait kihasználva még félelmetesebben néz ki, mint elődje.
Nem csak brutális, de kifinomultabb is lett az újonc: az alumíniumból és nagy szilárdságú acélból készült vázszerkezetnek köszönhetően közel 250 kilóval könnyebb elődjénél, teljesítménye pedig még tovább emelkedett, annak ellenére, hogy a nyolchengeres behemót helyébe egy 3,5 literes V6-os EcoBoost erőforrás lépett.A típuson korábban még nem alkalmazott dupla kipufogó is dögös, de a kívülről nem látható hajtáslánc-technológiák még sokkal izgalmasabbak. A váltó például tízfokozatú automata, a mechanikusan zárható összkerékhajtást pedig kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztették ki. A hatféle programozott üzemmód a nagysebességű terep-versenyzéstől a lépésben történő sziklamászásig minden lehetséges off-road szituációt lefed.
Hogy a jól beosztott nyomaték ne vesszen kárba, arról egyedi hangolású futómű és új generációs BFGoodrich All-Terrain KO2 terepabroncsok gondoskodnak. Utóbbiaknak persze kell az extra hely, így a Raptor 15 centivel szélesebb az alapmodellnél.