Kamerák mindenütt, ezen a turistabuszon például csak a vezető feje felett 3 darab, de a járműben hátrébb is továbbiak sorakoztak

Vegyes a járműpark. Európában is ismert modellek, egyszerű csettegők és kínai másolatok egymás mellett

Vegyes a járműpark. Európában is ismert modellek, egyszerű csettegők és kínai másolatok egymás mellett

Kínában 21,1 millió autót és kishaszongépjárművet értékesítettek az autógyárak, 7,3 százalékkal többet, mint 2014-ben – közölte kedden a kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM (China Association of Automobile Manufacturers). A magyar autópiacon tavaly 77 ezer autó kelt el, a kínai mennyiség 0,36 százaléka.
    
A növekedés 2014-ben 10 százalék, 2013-ban pedig 16 százalék volt. A CAAM az idén 7,8 százalékos növekedést és 22,76 milliós értékesítést vár.

Állami ösztönzők nélkül az eladások kevésbé növekedtek volna tavaly. A nyár folyamán a lassuló gazdasági növekedés és a tőzsdei árfolyamok esése miatt az autóeladások még elmaradtak az előző évitől. Az eladásokat az összforgalom mintegy 70 százalékát adó kis lökettérfogatú járművek forgalmi adójának októberi megfelezésével sikerült Pekingnek fellendítenie. Októberben 13 százalékkal, novemberben 24 százalékkal, decemberben pedig 18 százalékkal nőttek az eladások.

A kínai autópiac tavalyi 7,3 százalékos bővüléséből leginkább a belföldi vállalatok vették ki a részüket: a kínai márkák eladásai tavaly 15 százalékkal növekedtek, összesen 8,7 millióra. A kiemelkedő növekedés annak köszönhető, hogy a hazai gyárak nagy hangsúlyt helyeznek a Kínában népszerű SUV modellekre.

A kínai gyártók az idei kilátásaikat illetően is bizakodóbbak a külföldi gyártóknál. A Great Wall Motor Co. például 11 százalékkal, a Geely Automobile Holdings Ltd., a Volvo Car anyavállalata pedig 18 százalékkal tervezi növelni forgalmát. A Toyota ezzel szemben csak 2,7 százalékos növekedést vár.