Keményen melóztak az Euro NCAP munkatársai a tavalyi évben. Negyven új típust kellett ripityára törniük, hogy eldöntsék a csillagok sorsát, a felnőtt-, gyermek-, gyalogosvédelem, valamint a biztonsági berendezések vizsgálatával.
Mielőtt belemerülnénk, fontos tudni, hogy az Euro NCAP által végzett vizsgálat nem szolgál általános érvényű, megkérdőjelezhetetlen eredményekkel. A világszerte alkalmazott kísérletek közül ez is egy fontos, de nem teljes körű, mindenre kiterjedő törésteszt. Az egyes nagy piacokon eltérő ütközési normák lehetnek érvényben. Például az egyesült államokbeli forgalomba helyezési előírások jóval megterhelőbb oldalütközési tesztet írnak elő a vizsgált autótípusok számára. 
MAZDA MX-5 Egy nyitott Roadster karosszériával nehéz a teljes biztonság szavatolása, nincs is példa ötcsillagos eredményre. A Mazda MX-5 úgy lett a legjobb nyitott sportautó, hogy csak négy csillagot ért el, ezzel megelőzve az Audi TT típust. 

Igaz ezt főleg a biztonsági berendezések hiányának, és a gyenge gyermekbiztonságnak köszönheti, előbbi 64 utóbbi 68 százalékos.
MAZDA MX-5 Egy nyitott Roadster karosszériával nehéz a teljes biztonság szavatolása, nincs is példa ötcsillagos eredményre. A Mazda MX-5 úgy lett a legjobb nyitott sportautó, hogy csak négy csillagot ért el, ezzel megelőzve az Audi TT típust. 

Igaz ezt főleg a biztonsági berendezések hiányának, és a gyenge gyermekbiztonságnak köszönheti, előbbi 64 utóbbi 68 százalékos.

MAZDA MX-5 Egy nyitott Roadster karosszériával nehéz a teljes biztonság szavatolása, nincs is példa ötcsillagos eredményre. A Mazda MX-5 úgy lett a legjobb nyitott sportautó, hogy csak négy csillagot ért el, ezzel megelőzve az Audi TT típust.
Igaz ezt főleg a biztonsági berendezések hiányának, és a gyenge gyermekbiztonságnak köszönheti, előbbi 64 utóbbi 68 százalékos.

Felnőtt utasvédelem 95% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 71%

Felnőtt utasvédelem 95% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 71%

Felnőtt utasvédelem 95% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 71%

Felnőtt utasvédelem 95% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 71%

Volkswagen Touran - A kompakt családi egyterűek között a német gyártó érdemelte ki az első helyet. 5 illetve 7 üléses változatban is teljesítette a tesztet, a gyermek-utasvédelem fontos területén is kiválóan teljesített, hála a konszern minden modellbe továbbvándorló már bizonyított csomagjának. 

Felnőtt utasvédelem 88% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 71% Biztonsági rendszerek 76%

Volkswagen Touran – A kompakt családi egyterűek között a német gyártó érdemelte ki az első helyet. 5 illetve 7 üléses változatban is teljesítette a tesztet, a gyermek-utasvédelem fontos területén is kiválóan teljesített, hála a konszern minden modellbe továbbvándorló már bizonyított csomagjának.
Felnőtt utasvédelem 88% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 71% Biztonsági rendszerek 76%

Felnőtt utasvédelem 95% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 71%

Felnőtt utasvédelem 95% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 71%

Felnőtt utasvédelem 95% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 71%

Felnőtt utasvédelem 95% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 71%

A kompakt családi autók között az Infiniti Q30 lett 2015 kategóriagyőztese. Általános jó teljesítménye mellett a gyalogosvédelem területén mutatott kiemelkedőt aktív motorháztetejének köszönhetően. (Ütközés során villámgyorsan megemelkedik a motorfedél, megnövelve ezzel a deformációs teret, amely az elütött gyalogos sérülési kockázatát lényegesen csökkentheti.) 

Felnőtt utasvédelem 84% Gyerekbiztonság 86 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 81%

A kompakt családi autók között az Infiniti Q30 lett 2015 kategóriagyőztese. Általános jó teljesítménye mellett a gyalogosvédelem területén mutatott kiemelkedőt aktív motorháztetejének köszönhetően. (Ütközés során villámgyorsan megemelkedik a motorfedél, megnövelve ezzel a deformációs teret, amely az elütött gyalogos sérülési kockázatát lényegesen csökkentheti.)
Felnőtt utasvédelem 84% Gyerekbiztonság 86 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 81%

Felnőtt utasvédelem 95% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 71%

Felnőtt utasvédelem 95% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 71%

MERCEDES GLC - A kisméretű SUV kategóriában a Mercedes GLC törte magát az első helyre,  masszívan felülmúlta az előd teljesítményét, a felnőtt utasvédelem 95, a gyermekbiztonság 89, a biztonsági berendezések 71 százalékos értéket értek el.

Felnőtt utasvédelem 95% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 71%

MERCEDES GLC – A kisméretű SUV kategóriában a Mercedes GLC törte magát az első helyre, masszívan felülmúlta az előd teljesítményét, a felnőtt utasvédelem 95, a gyermekbiztonság 89, a biztonsági berendezések 71 százalékos értéket értek el.
Felnőtt utasvédelem 95% Gyerekbiztonság 89 % Gyalogosvédelem 91% Biztonsági rendszerek 71%

VOLVO XC90 - Nem csak a nagyméretű szabadidőautók között, de összesítésben is a Volvo XC90 teljesített a legjobban. A svédek nagy dobása kiemelkedő eredményekkel nyűgözte le a töréstesztet végző mérnököket, 97 százalékos lett a felnőtt utasok védelme, a biztonsági berendezések terén pedig megkapta a maximális 100 százalékos értékelést.

VOLVO XC90 – Nem csak a nagyméretű szabadidőautók között, de összesítésben is a Volvo XC90 teljesített a legjobban. A svédek nagy dobása kiemelkedő eredményekkel nyűgözte le a töréstesztet végző mérnököket, 97 százalékos lett a felnőtt utasok védelme, a biztonsági berendezések terén pedig megkapta a maximális 100 százalékos értékelést.