Amikor az Aston Martin eldöntötte, hogy gyártásba veszi sportos szabadidőjárművét, megkezdődött a kutatás a leendő gyártóüzem ideális helyszíne után. 18 lehetséges országot mérlegeltek, köztük Macedóniát is, Nagy Sándor egykori szülőhazáját, az európai analfabetizmus fellegvárát.
A délkelet-európai ország korábban már kiesett a rostán, ám a Reuters jelentése szerint Szkopje most még kedvezőbb ajánlatot tett a brit gyárnak, és ezzel visszakerült a játékba.
Egyáltalán nem biztos persze, hogy Balkánon fogják gyártani a luxus-crossovert, sőt, még a kontinentális Európa sem fix, hiszen többek között két angliai helyszín, a várható vevőkör szempontjából ideális közel-keleti üzem, de még az USA is szóba jött a lehetőségek között.Képeinken a 2015-ös Aston Martin DBX tanulmányautó látható