A probléma csak a Captur Franciaországban és Európában forgalmazott, de még eladás előtt álló 110 lóerős dízelváltozatát érinti.
A Volkswagen károsanyag-kibocsátási botrányát követően Franciaországban a kormány kezdeményezésére szeptember végén kezdődtek véletlenszerű tesztelések az országban forgalmazott valamennyi márkájú gépkocsiból mintegy százon, hogy ellenőrizzék, betartják-e a környezetvédelmi előírásokat. A teszteket végző független bizottság múlt héten közölte, hogy a Renault esetében a vizsgálatok különösen rossz eredményekkel zárultak, de csalást lehetővé tévő szoftverekkel egyik jármű sem volt felszerelve.
Az autógyár ígéretet tett arra, hogy „technikai tervet” dolgoz ki annak érdekében, hogy a járműveinek károsanyag-kibocsátása valós körülmények között is az engedélyezett értékek alatt maradjon. Ugyanakkor azt is közölte, hogy a Captur esete egyedi, és a többi típus kibocsátása nem haladja meg az engedélyezett értékeket.