Alig negyed évvel ezelőtt lépett színre az RS7, illetve RS6 Avant Performance, 560 helyett 605 lóerővel, 3,7 másodperces gyorsulással, akár 305 km/óra végsebességgel. A recept a régi, a név ellenben új volt, ám a jelek szerint megtetszett az Audinak, mert most az RS Q3, azaz a cég városi izomterepjárója is megkapta a titulust és a vele járó átalakítást.

Az eredetileg 340 lóerős, 2,5 literes, öthengeres turbómotorban a hűtés feljavításával és az üzemanyag-szivattyú optimalizálásával további 27 lóerőt kotortak össze, a maximális forgatónyomaték 450 helyett 465 Nm 1625/perctől egészen 5500-ig. A menetdinamika ennek megfelelően mesés: 4,8 helyett alig 4,4 mp százra, 270 km/óra végsebesség. Ehhez az áthangolt, hétfokozatú DSG váltó is hozzájárul, amely eleve gyorsabban kapcsol, sportüzemben pedig ráadásul dupla kuplungolással lépked lefelé az áttételek között. Az ESP kiiktatható.

Mert 340 LE kevés a városba 1
Mert 340 LE kevés a városba 17

A felfüggesztést 20 mm-rel leültették, de az adaptív lengéscsillapítással párosuló sportfutóműért itt is pluszpénzt kérnek. A 20 colos kerekek mögött piros vagy fekete féknyergek állnak készenlétben, hogy megzabolázzák a változatlan tömegű jószágot. Az utastérben a szokásos mókák teremtenek pezsgő hangulatot.

Bár a világpremier márciusban lesz, a modell már most megrendelhető. Németországi ára 61 ezer euró, a kiszállítások a második negyedévben kezdődnek.