Ha az Audinak ott az S8 (sőt, az S8 Plus), a Mercedesnek az S 63 AMG (sőt, az S 65 AMG), vajon miért nem létezik BMW M7-es? Mivel a kérdést vélhetően nem csak egy maroknyi fanatikus tette fel, az Alpina saját kezébe vette az ügyet, és megépítette hiánypótló zászlóshajóját.

Az Alpina B7 xDrive azt a 4,4 literes, V8-as turbómotort kapta meg, amely az M5/M6 fedélzetén már jó néhány hívet szerzett magának. A blokk új szívórendszert kapott, módosították a turbót és a töltőlevegő-hűtőt, nagyobb kapacitású a hűtő, újak a dugattyúk és a gyújtógyertyák. A kipufogót rozsdamentes acél rendszerre cserélték, amelybe bónuszként hangszínszabályozó csappantyú is került.

Ilyen lenne a BMW M7, ha lenne 1
Ilyen lenne a BMW M7, ha lenne 67 A teljesítmény végül ugyanúgy 600 lóerő, ahogy a jubileumi M5-ösben, vagy az M6 Competition kivitelben. A maximális nyomaték azonban kerek 800 Nm 3000/perctől. A kistestvéreknél ez az érték 700 Nm, így érthető, hogy a nagyobb tömeg ellenére nem csupán tartja velük a tempót, hanem fürgébb is náluk az autó. Az amerikai piacon közzétett adatok 100 helyett 96 km/óráig szólnak, idáig az M6 3,8, az M5 3,7 másodperc alatt gyorsul, a B7-enk viszont 3,6 másodperc is elég a sprinthez.

Az Alpinát nem kötik az autógyártókra vonatkozó szabályok és egyezmények, ezért szemrebbenés nélkül tolta feljebb a leszabályozási határt, csúcsmodellje 310 km/óra sebességre képes. Ilyenkor nem árt a stabilitás, ezért áthangolták a légrugózást és módosították a hátsókerék-kormányzást. A hasmagasság, akárcsak a csillapítás karaktere, szabályozható.

Ilyen lenne a BMW M7, ha lenne 68 A jellegzetes, 20 colos Alpina felnikre elöl 255/40, hátul 295/35 méretű Michelin Pilot Super Sport abroncsokat húztak, a fékrendszerre kék nyergek hívják fel a figyelmet.

Nem csak az összkerékhajtási rendszer vezérlését módosította az Alpina, hanem a nyolcfokozatú automata sebességváltó programját is, a kézi üzemmódban a kormány küllőinek hátoldalán elhelyezett gombokkal, nem fülekkel válthatunk, az egység a leszabályozási határon sem vált el.

A legdurvább az Alpina B7 xDrive-ban, hogy ránézésre fel sem tűnik, mire képes. A szerény aerodinamikai csomag duplán átverés, hiszen mindenféle hókuszpókusz nélkül nulla felhajtóerőt ér el mindkét tengelyen.

Ilyen lenne a BMW M7, ha lenne 69 Akinek van egy csepp stílusérzéke, kékben vagy zöldben rendeli meg Alpináját, de mivel az autót kifejezetten a BMW kérésére fejlesztette és kínálja a műhely (legalábbis Észak-Amerikában), hagyományos BMW-színek is kérhetők. Az utastérben extrafinom bőrkárpitozás és átprogramozott digitális műszerfal hirdeti az Alpina kompetenciáját.

a videó a hirdetés után indul