330 GTC, 250 GT Berlinetta Lusso – a Ferrari múltja tele van elegáns tartalmakat rejtő betűszavakkal és hangzatos elnevezésekkel. A GTC 4 Lusso csengése jóval iparibb, mégis egyértelmű a szándék: a saját lábára álló Ferrari megpróbálja minden szálon legértékesebb vagyonához, a múltjához kapcsolni új termékeit.

A GTC 4 alapvetően nem más, mint a FF ráncfelvarrása, és valójában FFF-nek kellene hívni: a four-wheel drive (összkerékhajtás) és a four-seater (négyüléses) mellé ugyanis bejött egy harmadik négyes, a négykerék-kormányzás. A hajtást és a kormányzást a Ferrari saját fejlesztésű 4RM-S rendszere koordinálja, és az elektronikus differenciálművel, a kitörésszabályozóval és az adaptív lengéscsillapítókkal együtt minden útfelületen, minden tapadási környezetben szuverén erőátvitelt ígér.

Négy ülés, négy kormányzott kerék a legújabb Ferrariban 1
Négy ülés, négy kormányzott kerék a legújabb Ferrariban 21 Nem véletlen, hogy pont itt vezette be a technológiát a Ferrari, hiszen a használati értékkel bíró négyüléses modellt a statisztikák szerint jóval sűrűbben használják közlekedési eszközként a tulajdonosok, mint a kétszemélyes, hátul hajtott kupékat.

A karosszéria aerodinamikai jellemzőit is továbbfejlesztették, bár a Cw-értékről csak annyit közöl a gyár, hogy jóval kedvezőbb lett. Mielőtt az utastér újdonságait elemeznék, álljunk meg néhány szóra a motornál, amely az eddigi 651 helyett 690 lóerőt ad le; a 6.3 V12 blokk legnagyobb nyomatéka 697 Nm. Nem is okoz csalódás a kocsi, 3,4 másodperc után képes átlépni a 100 km/órás tempót, ami a csúcssebesség harmadát sem éri el, hiszen ez 335 km/óra.

Négy ülés, négy kormányzott kerék a legújabb Ferrariban 22 A cockpit fejet hajt a modern vásárlók elvárásai előtt: 10,25 colos érintőképernyő szolgálja ki az infotainment-rendszert, az utas saját műszerfalat kapott, ugyanakkor a lényeg továbbra is a sportosság, így a kormány kisebb átmérőjű lett.

A modell hivatalos világpremierjére márciusban, Genfben kerül sor.