Akik emlékeznek a 20V20 előtanulmányra, talán csalódottan fogadják a SEAT kompakt crossoverének szériaváltozatát, ám azok, akik korrekt, sokoldalú SUV-t keresnek, alighanem elégedetten bólogatnak, hiszen a Zaragoza melletti spanyol falucskáról elnevezett szabadidőjármű (legalábbis papíron) minden részletében hozza az elvárásokat.
Formavilága jóval egyszerűbb, urambocsá unalmasabb, mint az imént említett koncepcióé volt, de ez így van rendjén, egy dolog a show, és egészen más a racionális vásárlói döntés. A SEAT formajegyei maradéktalanul megvannak, gondosan adaptálva a megváltozott arányokhoz: a hűtőmaszk, a lámpatestek, a C oszlop mint régi ismerősök, pedig ebben a formában (és méretben) nem láttuk még őket.
A 436 centis karosszéria pont a szegmens középmezőnyébe dobja a SEAT-ot, az 510 literes csomagtartó jól hangzik, bár ez csak az elsőkerék-hajtású kiviteleknél érvényes, a hátsó differenciálmű, hajtótengelyek és járulékos alkatrészek 25 litert rabolnak el a volkswagenesen szabályos raktérből.A könnyített szerkezetű autó mozgatásáról 115-190 lóerős teljesítmény-tartományban játszó motorok gondoskodnak – mindkét végpont dízelmotor egyébként, középen egy 150 lovas harmadik TDI-vel. Benzinmotorból csak kicsik vannak: az egyliteres 115, az 1,4-es 150 lóerős
Az MQB padlólemez adta lehetőségeket kihasználva az Ateca megkapta a konszern köznapi márkái számára elérhető kényelmi és biztonsági technológiáit: dugókövető tempomat, a járművet egészségügyi vészhelyzet esetén biztonságosan megállító funkció, keresztirányú forgalom-felügyelet, holttér-figyelés, gázolásgátló vészfékrendszer, táblafelismerés az egyik oldalon, okostelefonos-fedélzeti internetes-érintőképernyős központi egység a másikon. Még vezeték nélküli telefontöltő is kérhető a kocsiba, meg LED-es fényszóró, meg sok minden egyéb.
Az autó szeptembertől kerül forgalomba, ára még nem ismert.