Apró, de fontos változtatás a világ legnépszerűbb elektromos autóján: a Nissan Leaf immár rendelhető 30 kWh-s akkumulátorral, 250 km-es elméleti hatótávval
Fotó megosztása:
Egy kettévágott Leaf: jól látható a súlyeloszlást kedvezően alakító nehéz, de középre és lentre helyezett akku az ülések alatt,
Fotó megosztása:
Ez van a szép, színes érintőképernyő mögött
Fotó megosztása:
A Leafekkel egy Datsun-restauráló műhelynél álltunk meg, leróni kegyeletünket
Fotó megosztása:
Veterán Z, dízel Navara és elektromos Leaf a képen
Fotó megosztása:
Hihetetlen, hogy ez a Datsun-paradicsom Budapesten, Angyalföldön működik!
Fotó megosztása:
Budaörsön, a Gablini-kereskedésben található ez a nyilvános (egyelőre) ingyen-gyorstöltő
Fotó megosztása:
Bár a zöld rendszámok előnyét még alig-alig érezni, a feláras színes rendszám népszerű a villanyautósok körében
Fotó megosztása:
Konstrukcióját tekintve nem sokban különbözik a Leaf egy korszerű kompaktttól, csak belsőégésű motor helyett elektromos, benzintank helyett akkupakk van benne
Fotó megosztása:
A 30 kWh-s akku nem nagyobb, mint a 24-es, csak sűrűbb (vagyis korszerűbb)
Fotó megosztása:
Indulás: 150 km-es hatótáv-kijelzés
Fotó megosztása:
33 km-rel később alig 5 km-rel apadt a hatótáv a budapesti sűrű forgalomban. Az elektromos autó imádja a dugót!
Fotó megosztása:
Új az érintőképernyős infotainment, van adatbázis a közeli gyorstöltőkre is
Fotó megosztása:
250 km-es elméleti hatótávú Leaf a budapesti forgalomban
Fotó megosztása:
A LeMans-versenyautó, a ZEOD volt az első kocsi, ami elektromos üzemben átlépte a 300 km/h sebességet
Fotó megosztása:
Nissan ZEOD a Nemzeti előtt
Fotó megosztása:
Fura látvány a keskeny orrú 'deltaszárnyas' ZEOD Budapesten
Fotó megosztása:
Igen, az ott egy kipufogó: bár a 300km/h-s rekordot tisztán villannyal érte el, a ZEOD egy hibrid
Fotó megosztása:
Egyre többen laknak a városban, egyre fontosabb a tiszta városi levegő - muszáj átállni villanyra a benzinről, dízelről
Fotó megosztása:
Esszenciális a sűrűbb gyorstöltőhálózat, Magyarország ezzel nagyon le van maradva Európától
Fotó megosztása:
Ez a Leaf már a harmadik generáció, bár a forma alig változott
Fotó megosztása:
8 év vagy 160 ezer km garancia van az akkura
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az ország legnépszerűbb elektromos járműve a Nissan LEAF volt, 73 forgalomba helyezéssel. A gyártó elektromos kishaszongépjárműve, az e-NV200 is jól teljesített: 12 eladással kategóriájában az első, az összes elektromos jármű között pedig a harmadik helyen végzett. A második helyezett, a Datahouse adatai alapján 49 regisztrált autóval, a BMW i3.
Sajnos a „magas” szám egyáltalán nem azt jelenti, hogy a magánszemélyek elkezdtek idehaza LEAF-et vásárolni, a 73-ból ugyanis 65-öt egy taxis cég vett meg.
2016 áprilisától kezdődően a Gablini Budaörs és a Hiezl Baja után további 10 hazai Nissan-szalon csatlakozik az elektromosautó-értékesítési hálózathoz.