Jövő héten, a Genfi Autószalonon debütál a negyedik generációs Renault Scénic. Bár lényegi információkat még nem közölt a gyár, a legfontosabb változáshoz elég ránézni az előzetesen kiadott fényképekre. Ahogy az Espace buszlimuzint, úgy most annak kompakt testvérét is szabadidőjárművé gyúrta át a Renault. A lépés merész, de elkerülhetetlen volt: a hosszú éveken át piacvezető Scénic két éve elveszítette európai elsőségét honfitársával, a C4 Picassóval szemben. Ahhoz tehát, hogy ismét a dobogó felső fokára léphessenek, váltani kellett, és nagyot.

SUV-vá gyúrja a Scénicet a Renault 1
  A Scénic megjelenésében a Kadjar és a Captur által kijelölt utat követi, de megtartja a távolságot tőlük, ha nem is akkorát, mint eddig: a folytonos tetőív, az optikailag kevésbé megemelt küszöb szelídebbé teszi az autó megjelenését, hiányzik belőle az a robusztus agresszió, ami a szabadidőjárműveket a terepjárók irányába billenti el. Ugyanakkor az előző generációs buszlimuzinnál rövidebb hátsó túlnyúlás, szélesebb nyomtáv és kisebb belmagasság (ez utóbbira csupán tippelünk, de a látszat ennyit nem csalhat) arra enged következtetni, hogy a Renault elégedett azzal, ahogyan a piac a hasonlóképpen átalakított Espace-t fogadta. További részletekre március elsején számítunk.