redbull_launch_9 A Red Bull Racing szerdán este Londonban leplezte le 2016-os autója festését. A valódi RB12-es modell azonban még a gyárban van, és nem is csak a titkolózás miatt nem mutatták meg, hanem azért, mert a bemutató előtt egy órával még a törésteszten volt, árulta el a csapatfőnök, Christian Horner. „Hétfőig nem kezdtünk hozzá a töréstesztekhez, de három nap alatt sikerült is végeznünk velük, a legutolsó épp egy órája volt. Kockáztattunk, más csapatoknál talán eszükbe sem jutna egy héttel a tesztelés kezdete előtt nekiállni. De mi így nyomjuk. Ilyen a csapat, ennyire hajtunk a versenyképességre” – állította, utalva arra, hogy az FIA kötelező töréstesztjeinek teljesítése nélkül pályára sem léphet az autó. redbull_launch_8 A Red Bull tavaly szakítani akart az elmúlt két évben versenyképtelen motort szállító Renault-val, de alternatíva híján végül együtt maradtak, a csapat mindössze más néven, TAG Heuer emblémával használja majd az erőforrásaikat. Horner szerint vannak biztató jelek, az immár gyári csapattal is részt vevő Renault-val most jobb évük lehet. „A Renault a Lotus-csapat megvásárlásával megerősítette a Forma-1 iránti elkötelezettségét. Az elkötelezettséghez pedig versenyképes motor is kell. Úgy tűnik, hogy okosan szervezték át a műszaki részlegüket, megfelelő emberek kerültek a megfelelő pozíciókba. Külső szakértőket is bevontak, úgy néz ki, hogy a jó irányba haladnak. A legnagyobb problémát az idő jelenti, a motorfejlesztés borzasztó sokáig tart. De a számunkra bemutatott irány mindenképp biztató.” „Az idényünk első fele kevésbé lesz versenyképes, mint a második. Úgy gondolom, hogy átmeneti évünk lesz. A szezon kezdetén lesz egy kis előrelépés a tavalyihoz képest, de azzal, hogy a Renault sajét csapatot indított, utána is fokozatos fejlődésre számíthatunk.” redbull_launch_6