haas_vf16_1 Vasárnap délután a Forma-1-ben idén bemutatkozó amerikai csapat, a Haas F1 is leleplezte autóját. A Ferrari hajtásláncát és mechanikáját az olasz Dallarával együttműködésben fejlesztett kasztnival párosító alakulat modelljének neve VF16, amelyből a VF a „very first”, azaz legelső rövidítése. haas_vf16_2 Az amerikai NASCAR-ban nevet szerzett, autóipari beszállítói cégét az F1-en keresztül népszerűsíteni kívánó Gene Haas alakulatának központja az észak-karolinai Kannapolisban van, de a versenycsapat az angliai logisztikai bázisról, Banburyből működik majd. A VF16-ost a Lotustól átigazolt Romain Grosjean, valamint a 2013-14-ben a Saubernél versenyző, tavaly a Ferrari tartalékosaként dolgozó Esteban Gutierrez vezeti majd. A holnapi teszten elsőként a francia kapja meg az autót. https://www.youtube.com/watch?v=HGXvf_3RtTI „A célunk az autóval a pontszerzés. Először persze bizonyítanunk kell, hogy van helyünk az F1-ben, képesek vagyunk versenyeket teljesíteni, ki kell vívnunk a nézők és a riválisok megbecsülését. Utána jöhet a pontszerzés, ez a végső cél idén” – mondta a csapatfőnök, a korábban a Jaguarnál és a Red Bullnál dolgozó Günther Steiner. A német neve ellenére olasz születésű szakember nem titkolja, hogy nagyban hagyatkoztak a Ferrarira a csapatépítésnél és az autó elkészítésénél. „Új csapatként természetesen megvizsgáltuk, hogyan dolgoznak a sikeres csapatok, hogy ezzel jó alapokról indulhassunk a tervezéssel. Tapasztalt mérnökeink aztán keményen dolgoztak az apró, de igen sokat számító aerodinamikai részleteken. A műszaki partnerünktől, a Ferraritól pedig megkaptuk az erőforrást, ami aztán meghatározta az autó farát, annak méreteit.” A VF-16-os már a holnapi tesztelés előtt ment egy kicsit a barcelonai pályán, íme:

haas_vf16_3