Az 1914-ben gyártott Ford T-modell jelenleg Szegeden várja új gazdáját, és nem csodálkoznék, ha ez a hirdetés néhány napon belül eltűnne a használt autós oldalakról, hiszen igazi kincs ez a gyűjtők körében. A több mint százéves, felújított kabrió(!) közel ötmillió forintos áron várja új tulajdonosát. A T-modell adatlapja szerint 15 millió kilométert futott, ami ugyan nem kizárt, de valószínűleg elírásról lehet szó.
A autót 1908 szeptemberétől 1927 októberéig gyártotta Henry Ford cége, a Ford Motor Company. Ez az autó tette lehetővé a középosztálybeli amerikaiak számára az utazást, és ez számít az első megfizethető autónak is, ami többek között a Frederick Winslow Taylor által feltalált futószalagnak volt köszönhető.
Az autó páratlan sikerének alapja a konstrukció egyszerűsége és célszerűsége volt, amelyet az akkori viszonyok között újdonságnak számító anyagok és technológiai alkalmazások is segítettek. Népszerűségének okán több mint tizenötmillió darabot gyártottak belőle. 1914-ben a Ford több autót gyártott, mint az összes többi járműgyártó együttvéve. A gyártókapacitás csúcsát 1925 jelentette, amikor napi 9–10 ezer autó gördült le a gyártósorról, és ez éves szinten már a kétmilliót is meghaladta. A gyártott darabszám tekintetében más autótípus egészen 1972-ig nem tudta ezt felülmúlni, akkor elsőként a Volkswagen Bogár volt képes megelőzni.
Ez a modell magyar szempontból is nagy jelentőségű, hiszen tervezői csapatában két neves autókonstruktőrünk is jelen volt, Galamb József és Farkas Jenő. De nem ez lehet az egyetlen T-modell, ami mostanában került az országba. Rácz Tomi írt nemrég az autóbehozatali statisztikákról, amiből kiderült, hogy tavaly egy 1919-es Ford T-modell is bekerült az országba.