Barcelonában hétfőn nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt a mobil világkongresszus. Ennek a központi témája az 5G, azaz az ötödik generációs mobil adatátviteli hálózat, illetve az abban rejlő, brutális lehetőségek. A BMW most bemutatott fejlesztése azonban más irányból közelíti meg a konnektivitás kérdését. Mobil adótorony lesz minden autó 1 A cég még tavaly dolgozta ki a gépkocsiban elhelyezett, miniatűr mobil átjátszóállomással (femtocella) működő megoldását, amely alaposan felerősítette az utastérben fogható jelet, így az utasok örömmel böngészhetnek, nézhetnek videót, hallgathatnak online zenét, ahogy tetszik (illetve ahogy előfizetésük amúgy engedi). Ennek az ötletnek a továbbgondolása a most bemutatott „Vehicular CrowdCell” (azaz kb. gépjármű közösségi cella) is, amely azonban az autó helyett az úthálózaton mozgó, az utak mentén parkoló, femtocellával felszerelt autókat egyetlen halmazként kezelve, a pillanatnyi helyi igények szerint erősítené a hálózatot. Nemcsak az autó utasai, hanem az utak mentén élők (vagy egy sűrűn lakott belvárosban mindenki) is profitálnának a fejlesztésből. Lehet, hogy a jövőben direkt örülni fogunk, ha a házunk elé parkolnak idegenek?