A Honda 4,66 milliós 2015-ös értékesítésének 5 százalékát adták a hibrid és elektromos típusok. A hálózatról tölthető (plug-in) hibrideket állítjuk elektromosjármű-fejlesztési stratégiánk középpontjába, és egy teljesen új hibrid modellt tervezünk bemutatni 2018-ban az amerikai piacon – jelentette be szerdán sajtótájékoztatón Hacsigo Takahiro, a Honda elnöke. Hozzátette, hogy az új jármű bemutatását követően pedig a plug-in hibrid modellek választékának a növelését kezdik meg. A Honda elnöke bejelentette egyúttal azt is, hogy akvizíciókkal és más autógyártókkal létesített együttműködéssel törekszenek méretgazdaságossági előnyökre szert tenni, a hatékonyságot növelni. A General Motors Co. autógyárral együttműködésben például az üzemanyagcellás technológia következő generációjának kifejlesztésén dolgoznak, ami kiterjed majd a közös gyártásra és a beszállítói lánc megosztására is. A Honda 2020-ban tervezi piacra vinni első üzemanyagcellás autóját – jelentette be. MTI
Zöld útra lép a Honda
A japán vállalat 2030-ig kétharmadra növeli a hibrid és teljesen elektromos autók részarányát modellkínálatában.
2016.02.24. szerda 21:16