A Porsche 911 legjava 1
  Sokan fanyalogtak a Porsche 911 GT3 és a GT3 RS bemutatásakor, hogy a pályaversenyzésre is alkalmas modelleket csak automata váltóval kínálja a Porsche. Aztán persze a próbák után nyilvánvalóvá vált, hogy a kormányról is kapcsolható szerkezettel ugyanolyan élvezetes a kocsik vezetése, mint kézi váltós elődeiké. Ám úgy tűnik, a Porsche nem szeretne elégedetlen ügyfeleket, akik netán a konkurenciánál kezdenek kutakodni, így megszületett a 911 R. Nevét a Racing szóból kapta, ahogy 1967-es elődje is, amely egy utcára engedélyeztetett versenyautó volt. Ettől a hangulattól az új típus sem áll távol.   P16_0169_a5_rgb   A kedden a Genfi Autószalonon leleplezett modell alapját a fenn említett típusok adják, motorja ennek is 4,0 literes, hathengeres boxer. A Porsche által versenymotornak hívott szerkezet teljesítménye 500 lóerő, amit szívómotorhoz illően magas fordulatnál, 8500-nál ér el. Nyomatéka 460 Nm. A motorhoz hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik, amelynek ügyes kezelésével a kocsi képes 3,8 másodperc alatt elérni a 100-as tempót, a végsebessége pedig 323 km/óra. A remek menetdinamikai értékekben szerepe van, hogy a Porsche 911 R 1370 kiló, amivel a legkönnyebb 911-es, a GT3 RS-re is ráver 50 kilót. A motorháztető és a spoiler karbonból, a tető magnéziumból, a hátsó szélvédő és hátsó oldalablakok műanyagból készültek. A fogyókúrának a szigetelések egy része és a hátsó ülések is áldozatul estek, klíma és hifi pedig csak kérésre kerül a kocsiba. A karbonvázas ülések az 1960-as évek 911-eseit idézik, a 360 milliméteres sportkormány viszont a 918 Spyderéhez hasonló, de mindenféle gombok nélkül.   P16_0171_a5_rgb   Küllemében is különleges a kocsi, hiszen az alapját adó GT3 és GT3 RS modellekkel szemben itt nincs nagy ruhaszárító hátul, csupán az egyszerűbb 911-esekre jellemző a sebesség függvényében előbújó elem. A látványt az egyedi fényezés és a központi csavaros, 20 colos felnik alapozzák meg, és a GT3 lökhárítói és szélesített sárvédői teszik teljessé. Ami alig észrevehető, az egyedi első spoiler és a diffúzor a kocsi alatt. A vezetési élményt a speciálisan hangolt hátsó futómű, önzáró differenciálmű és kerámia féktárcsák segítik. Utóbbiak elöl 410, hátul 390 milliméteresek, így a gyorsulásnál talán csak a lassulás lehet élményszerűbb. A hétköznapi használatot pedig a kasztnit gombnyomásra 30 milliméterrel megemelő rendszer javítja. A Porsche 911 R limitált darabszámban készül, vélhetően gyorsan elkapkodják majd.   Hallgasd meg, milyen csodásan szól a 4,0 literes szívómotor!
a videó a hirdetés után indul