A japán kikai szó jelentése: gép, de jelent különöset, rejtélyeset is. Nagyon is illik tehát az elnevezés a Toyota tanulmányautójára, ami körbeforgott előttünk Genfben:
a videó a hirdetés után indul
Európában a 2016-os Genfi Autószalonon debütált a
Kikai, melyet azzal a céllal épített a Toyota, hogy „feltérképezze, megerősítse és mindenekelőtt ünnepelje a gépezetekben rejlő, eredendő vonzerőt: az aprólékos megmunkálást, szerkezeti összetettségüket, és persze a mozgásukban megnyilvánuló szépséget”.
Mókás, lemeztelenített autó a Toyota Kikai
Mókás, lemeztelenített autó a Toyota Kikai
Fotó megosztása:
A Mátrix
A Mátrix
Fotó megosztása:
Buborékszerű utastér trónol középen
Buborékszerű utastér trónol középen
Fotó megosztása:
A tekergőző kipufogó is rohadt látványos
A tekergőző kipufogó is rohadt látványos
Fotó megosztása:
A malac visszatérő motívum
A malac visszatérő motívum
Fotó megosztása:
3 személyes utastér
3 személyes utastér
Fotó megosztása:
Elöl egy, hátul két embernek van benne helye
Elöl egy, hátul két embernek van benne helye
Fotó megosztása:
Rengeteg meztelen alumínium
Rengeteg meztelen alumínium
Fotó megosztása:
Balra az üzemanyagbetöltő-nyílás
Balra az üzemanyagbetöltő-nyílás
Fotó megosztása:
Kikai
Kikai
Fotó megosztása:
Malacka a gumin
Malacka a gumin
Fotó megosztása:
Toyota Kikai
Toyota Kikai
Fotó megosztása:
A Kikai háromüléses, nyitott utastere mögé a Yaris hibridből ismert, 1,5 literes benzines-elektromos motort építették be, a hátsó tengely elé, vagyis ez egy középmotoros kocsi. A motor java része kívülről is remekül látható, a gyönyörű, krómozott leömlőkkel, a kipufogódobbal igazán izgalmas látványt nyújt a különben nagyon is decens, békés, hatékony, de cseppet sem vérpezsdítő technika. Elöl a Kikai kormányműve, hűtője és persze túlméretezett, karikatúraszerű futóműve ragyog ki a színezett karosszériaelemek közül.
Hasonlóság fedezhető fel a Matrix őrszemei és a Toyota Kikai között
Meghökkentő megjelenése dacára a Kikai egy takarékos, stresszmentesen vezethető, automata váltós, kényelmes autó. A tolóajtókon keresztül megközelíthető, háromüléses utastér középre helyezett vezetőüléséből viszont igenis izgalmas tapasztalatok szerezhetők. Jól követhető innen, hogyan dolgoznak az elülső lengőkarok, rugóstagok, a padlóba vágott kis ablakokon át a kerekek – alighanem repülőgépabroncsok – forgása is látható menet közben.