Akár a tavalyelőtti Peugeot 308 esetében nem értettem, most sem értem, hogy miért pont egy komolyabb, iparágat vagy akár csak a kategóriát megrázó újdonságot nem hozó kompakt tömegmodell lett az Év Autója – de legyen ez az én bajom. Viszont, ha már magát az ötajtós modellt volt is alkalmam vezetni korábban (a teszt itt olvasható), kombit még nem láttam közelről. Genfben tehát nem is bírtam ki, hogy bele ne kukkantsak a hivatalosan még nem kapható kombiváltozat, az új Sports Tourer egy Vauxhall-emblémás, de balkormányos példányának csomagtartójába. Vajon okoz-e akkora álmélkodást, mint az első Astra, az F kombijának a maga idejében gigantikusnak számító csomagtartója, amely 500 literes volt alapértelmezésben és 1630 literre lehetett bővíteni?

a videó a hirdetés után indul
Az Opel Astra K generáció megrendeléseinek száma már százezer felett jár Európa-szerte, és ahogy a kombi is sorra felkerül mindenhol a kínálati listára, úgy nő majd tovább ez a szám. A legnagyobb hibáját, a komoly túlsúlyt sikerült lefaragni a kocsiról, a kombi 190 kilóval könnyebb elődjénél, azonos motorral. A motorok közül az egyik legígéretesebb a csúcs-dízel, a 118 kW/160 LE teljesítményű 1.6 BiTurbo CDTI,  350 newtonméterrel. Ha ilyen van a kombi Astrában, jogos a neve is: immár nem Caravan, hanem Sports Tourer. Papíron hatfokozatú sebességváltóval, Start/Stoppal és kis gördülési ellenállású gumiabroncsokkal mindössze 4,1 liter gázolajat eszik ez a kocsi százon.
Szép terebélyes az új Astra kombi csomagtartója! 1
A hátsó traktusban 28 milliméterrel megnőtt lábtér mellett a kombi poggyásztere is nagyobb, és most jön a poén: pontosan akkora mint az F Astráé volt: 500 alapértelmezésben, 1630-ra bővíthető. Ez 80 literrel nagyobb az előző, J generációénál. Természetesen a motoros nyitású-zárású csomagtérajtó a hátsó lökhárító alatti láblengetéssel is nyitható, ahogy a mai divat ezt megkívánja.