Elképesztő, mi zajlik az F1-es időmérő megreformálása körül. Először jött a hír, hogy kieséses rendszerű lesz a kvalifikáció, aztán Bernie Ecclestone közölte, hogy ez nem is történhet meg, mert a szükséges szoftver nem készül el az idénynyitóra, csak legkorábban a Spanyol Nagydíjra. Utána jött a következő változat, hogy félig a kieséses rendszer jön, félig a régi marad (a Q1-ben és a Q2-ben kieséses rendszer, a Q3 a régi menet szerint), majd a pilóták mondták el, hogy szerintük nem kellene változtatni a jelenlegi rendszeren. Hiába azonban a kritikák, az FIA Motorsport Világtanácsa pénteken végül úgy döntött, hogy változik az időmérő, méghozzá az eredeti, első javaslat szerint. Igen, amiről Ecclestone-ék azt mondták, hogy a szoftver miatt Spanyolországig megoldhatatlan. A döntés szerint mégis Ausztráliától már az új rendszer élne, mert a FOM állítólag mégis el tudja készíteni a szezonnyitóra az új szoftvert. Vagy legalábbis azt mondják. Így aztán a Motorsport Világtanács szerint nincs akadálya annak, hogy megváltozzon az időmérő, simán elfogadták az eredeti javaslatot. Kíváncsian várjuk, hogy mindezek után milyen is lesz az a melbourne-i időmérő, az eddigiek alapján bőven lehet még ebben az ügyben fordulat. Ez a rendszer tűnik tehát most befutónak: A Q1 18-ról 16 percesre rövidül, és az első hét perc után minden 90 másodpercben kiesik majd az aktuálisan leggyengébb köridővel rendelkező pilóta. A Q2-be 15-en jutnak tovább, a 15 perces szakaszban hat perc után indul az újabb kiesési fázis, 90 másodpercenként megint búcsúzik majd valaki. A Q3-ba tíz helyett csak nyolc pilóta megy tovább, a 14 percesre bővülő utolsó menetből öt perc után esik ki az első, majd 90 másodpercenként a többiek, amíg az utolsó másfél percre csak két versenyző marad a pályán, hogy eldöntsék a pole pozíció sorsát.
F1: Döbbenet, mégis elfogadták az új időmérőt
Képtelenség követni, mi történik a Forma-1-ben: a Motorsport Világtanács az eredetileg javasolt formában fogadta el az új időmérőt.
2016.03.04. péntek 13:15