Már-már félelmetes, milyen hatékonysággal aknázza ki a VW-csoport az MQB platformstratégia előnyeit. Vagyis új gyártási rendszerének azon képességét, hogy pillanatok alatt képes új modelleket gyártásba állítani, bármilyen emblémával, a mindenkori aktuális motorválasztékkal és elektronikai extrákkal felspécizve, az aktuális piaci igények szerint. Genfben például a Škoda egyelőre tanulmány-szinten létező nagyobb crossovere (a majdani Kodiak) és a Volkswagen Frankfurt óta ismert kisebb szabadidő-autója, az új Tiguan között a SEAT állt elő egy új modellel, a semmiből jött Atecával:
A SEAT Ateca már nyár előtt elérhető lesz Németországban és Spanyolországban, a többi piacon folyamatosan zajlik majd a bevezetés. Benzines és dízel motorjai a VW szokásos palettájáról 115 és 190 LE közötti teljesítménytartományt ölelnek fel, hajtásrendszerei között pedig megtalálható az első- és az összekerékhajtású változat is, mindkettőhöz manuális vagy kettős tengelykapcsolós (DSG) váltóművet kérhetünk. Az extrafelszerelések választéka a teljes-LED fényszóróktól a fejlett vezetői segédrendszerek – mint például a közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist) és az új vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) – sokaságán át az infotainment-rendszerek 8 col képátlójú érintőképernyővel és Full Link csatlakozással működő, legújabb generációs kompatibilitási csomagjáig terjed.