Foto3 A vizsgálati protokollt két, a Bureau Veritas által hitelesített független szervezet, a Transport & Environment (T&E) és a France Nature Environnement (FNE) dolgozta ki. A PSA Peugeot Citroën a gyártók közül elsőként vállalkozott erre a vizsgálatra, ami egyébként nagyon becsülendő. A méréseket nyilvános közforgalmú utakon, Párizs közelében (25,5 km lakott terület, 39,7 km országút, 31,1 km autópálya) végezték, életszerű körülmények között (bekapcsolt légkondicionálóval, az utasok és a poggyászok tömegének beszámításával, természetes domborzattal rendelkező úton stb.). _NZS0906 Az RDE elnevezésű európai projekt mintájára az üzemanyag-fogyasztást egy gépkocsiba szerelhető mobil eszköz, a PEMS segítségével mérték. A Bureau Veritas nemzetközi minőségellenőrző iroda garantálta a protokoll hitelességét, valamint azt, hogy a vizsgálatokat az előre meghatározott kritériumok szerinti végezzék el, és az eredmények valósak és mindenre kiterjedőek legyenek. Az első eredmények összhangban vannak a független közvélemény-kutató cégek által végzett felmérések és kutatások eredményeivel. A vizsgálatban a 120 lóerős, 1,6-os dízelmotorral szerelt modelleket vizsgáltak. Foto2 Ezzel a motorral a vásárlói visszajelzések alapján 5,0-5,1 liter a Peugeot 308 átlagfogyasztása, a teszten kereken öt liter jött ki. Az NEDC szabványos ciklus alapján megadott gyári fogyasztási érték 3,7 l/100 km ugyanennél az autónál. A Citroën C4 Grand Picasso 5,6 literes átlagfogyasztást produkált a teszten, ami tökéletesen megfelel a vásárlók 5,5-5,7 literes tapasztalatainak. A katalógusban négyliteres fogyasztást adtak meg az autónak. _NZS9813 A 3,6 literes katalógusértékhez képest a DS3 4,9 literes fogyasztással végzett a teszten, a vásárlók (városi túlsúllyal) 5,1-5,3 litert tapasztaltak. A PSA 2016 nyaráig összesen 30 Peugeot, Citroën és DS modell valós használati körülmények közötti fogyasztási adatait teszi közzé hivatalosan.