merc_barc Bár a téli tesztelés korlátozott adataira alapozó spekulációk szerint a Ferrari 2-3 tizedre csökkentette lemaradását az elmúlt két évben domináló Mercedeshez képest, a téli időket mindenképp nagy fenntartásokkal kell kezelni. Így van ezzel az idén már újra gyári csapattal induló Renault motorfőnöke, Remi Taffin is, aki szerint a Merci csúnyán ködösített az elmúlt két hétben Barcelonában, az ezüstnyilak valódi erejét pedig még hónapokig nem is látjuk majd, csak a szupergyors silverstone-i pályán, a nyár eleji Brit Nagydíjon derül ki, mit tud a címvédő csapat. „Hogy őszinte legyek, a Mercedest nagyon nehéz megítélni. Rejtegetik az erejüket, aztán majd csak a Q3-ban mutatják meg, mit tudnak… mármint Silverstone-ban!” – nyilatkozta az F1i.comnak. „Talán közelebb leszünk hozzájuk, de biztos, hogy marad előnyük.” F1: Silverstone-ig titok lesz, mit tud a Mercedes? 2 Ami a Renault-t, pontosabban a francia gyártó erőforrását illeti, Taffin előrelépést ígért, ugyanakkor jelezte, hogy a nagy szabályváltozásokat, egyebek mellett a motorfejlesztés teljes felszabadítását hozó 2017-re koncentrálnak igazán: „Az idei évben látottaktól és a lehetséges fejlesztésektől is függ, de úgy gondolom, hogy a célunk az, hogy 2017-re gyártsunk igazán jó autót, amivel már versenybe szállhatunk a Mercedesszel. A programunkat kidolgoztuk, tudjuk, hogy idén mikor jön a következő fejlesztési lépcső” – utalt arra, hogy a Kanadai Nagydíjra érkezhet az újabb specifikációjú Renault-motor. „És persze 2017-tel is foglalkozunk. Sok tavalyi dolgon szeretnénk még változtatni, igyekszünk majd minél többet egy nekifutásra kezelni.”