Európában a vevők átlagosan 9,5 százaléka online vesz autójára gumiabroncsot, Magyarországon ugyanakkor ez a szám a 10 százalékot is eléri. Egyre nagyobb a szerepe az internetnek a vásárlás előtti tájékozódásban, a márka, a kereskedő, a szerviz kiválasztásában. Míg 2013-ban még mindössze a magyar vevők 25, addig tavaly már 50 százaléka tájékozódott online itthon és Európában egyaránt a vásárlás előtt – mutat rá a vásárlási trendekre a Continental számára készült legfrissebb kutatás. A vásárlók fele legfeljebb csak a nagy, népszerűbb gumiabroncs-márkaneveket ismeri és kevesebb, mint 10 százalékuk tartja magát jól informáltnak vagy naprakésznek az abroncsokkal kapcsolatban. Ennek köszönhetően a vevők 37 százaléka nagymértékben, 31 százaléka pedig részben mások tanácsaira támaszkodik a vásárláskor, 32 százaléka viszont saját maga tájékozódik és jár utána az információknak. A vásárlók egyre tudatosabbak, a vevők 55 százaléka már előre dönt a kereskedőről vagy a márkáról. Két évvel ezelőtt még csak 44 százalék tudta a vétel előtt, hogy hol fog vásárolni, illetve milyen márkát választ. A növekedés elsősorban az internetes tájékozódás térhódításának köszönhető. A vásárlók 15 százaléka pedig a konkrét márkáról és a kereskedőről egyaránt dönt. A magyar gumiabroncs-vásárlók 55 százaléka abroncskereskedőnél, 14 százaléka független autószervizben, 11 százaléka hipermarketekben, 10 százaléka interneten, 8 százaléka márkaszervizben, míg 2 százalékuk egyéb csatornán vásárolta meg abroncsait tavaly. A szomszédos országok közül Csehországban az online arány már jóval magasabb, 32 százalék – mellyel Európában listavezető -, míg Ausztriában és Romániában nálunk valamivel alacsonyabb, körülbelül 7 százalék az internetes vásárlók aránya.
A neten kinézik, gumisnál veszik az abroncsot a magyarok
A magyar gumiabroncs-vásárlók több mint fele még mindig kereskedőknél vásárol abroncsot, azonban az online értékesítés térhódítása folyamatosan nő.
2016.03.09. szerda 11:02