Gábor az egyik magyar BMW-s Facebook-csoportban találta a képeket, amihez az alábbi kommentárt fűzte a feltöltő: „A prémium autóban nem kell olajat cserélni, mondta az E60 525i tulaja, majd elment százezret a MOL transit olajjal. :D” A szakemberek és az autógyártók is azt vallják, hogy a 30 ezer futott kilométer az a felső határ, amikor már mindenképp le kell cserélni az olajat, de a legoptimálisabb, ha ez 15-20 ezer kilométerenként megtörténik.
Mit tesz tönkre a túlhasznált olaj?
A motorolaj feladata a motor kenése (és kisebb részben hűtése). Ehhez lebegésben kell tartania a kenőanyagban lévő szennyeződéseket, amelyek kiszűrése az olajszűrő feladata. Ha elmarad vagy sokkal későbbre csúszik az olajcsere, az olaj fokozatosan elveszíti viszkozitását (kenőképességét), ami fatális következményekkel járhat. Nem csupán arról van szó, hogy a finomfuratok, pl. a vezérműtengely kis átmérőjű olajjáratai eltömődnek! Hiába van a főtengelycsapágyaknak, hajtókarcsapágyaknak nagyobb olajfurata, itt az igénybevétel is sokkal nagyobb, mint a vezérműtengelyeké, tehát az időben le nem cserélt, gyenge viszkozitású motorolajtól várhatóan ezek az alkatrészek károsodnak legelőször. Különösen figyelni kell az olaj minőségére és mennyiségére a turbós motoroknál, mert a kenési problémák gyorsan megölik a feltöltőt is, amelynek felújítása vagy cseréje 100-350 ezer forintos tétel.
Ha szeretnél még többet megtudni az olajcsere periódusokról és az adalékokról, akkor KATTINTS IDE.