A márciusban leleplezett koncepcióautó legalább annyira merészen távolodik el az aktuális sorozatgyártású Civictől, mint amennyire radikális volt a váltás a nyolcadik generáció bevezetésekor. A termékgazdák LED-es fényszórókat ígérnek a jövő ilyenkor piacra lépő modellre. A gömbölyded, magas far helyébe nyújtottabb, hagyományosabb lezárás lép, ami a Honda ígérete szerint orvosolja majd a Civic egyik legnagyobb gyengéjét, a hátsó kilátást. A szélvédőt osztó légterelő ugyan megmaradt, ám lejjebb került és keskenyebb lett. Ráadásul az üvegfelület immár osztatlan, így kevésbé takar ki.
Az autó orra is megnyúlik, az eddigi tömpe motorházfedelet klasszikus, hosszú lemez váltja fel a tanulmány erőteljes első lökhárítója az alapkivitelű modelleken vélhetően átadja a helyét egy egyszerűbb, visszafogottabb darabnak. Hogy a képeken látható modell nem ilyen, arról egyértelműen tanúskodik a farról készített kémfotó: dupla, vaskos kipufogó, és az álcafólián is átütő, plasztikus lökhárító-kialakítás teszi sportossá az autó megjelenését, megnyugtató összhangban a prominens hátsó lámpatestekkel. Ami a méreteket illeti, az autó szélesebb (+3 cm), alacsonyabb (-2 cm) és hosszabb (+13 cm) lesz elődjénél, a kiváló helykínálatról hosszú tengelytáv gondoskodik. A várható motorkínálatról már a prototípus kapcsán beszéltünk: a másfél literes benzines turbó mellett várhatóan megjelenik a Honda új egyliteres turbómotorja, valamint az alapvetően átdolgozott, 1,6 literes dízelmotor.Úton az új generációs Honda Civic
A Genfben bemutatott Civic tanulmánnyal gyakorlatilag azonos lesz a szériamodell, derült ki egy prototípusról készített fotósorozatból.
2016.03.14. hétfő 10:00