A 2014-ben kezdődött új turbókorszak hatalmas egyenlőtlenségeket hozott a Forma-1-ben, a Mercedes erőforrása mérföldekkel a Ferrari és a Renault, és főképp a 2015-ben belépett Honda előtt jár. A Ferrari valamelyest felzárkózott tavaly, de a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone azt szeretné, ha nem fejlesztésekkel, hanem egy új, független gyártótól származó alternatív erőforrással lehetne beérni a Mercedest. Az ötletet nem sokan támogatják, leginkább még a Red Bullnál lennének vevők a dologra, igaz, még ők is inkább abban bíznak, hogy sikerül valahogy egy szintre hozni a jelenlegi erőforrásokat. „A főnök Dietrich Mateschitz, Red Bull-tulajdonos, csakis azért döntött a Forma-1-ben való maradás mellett, mert felmerült az alternatív motor ötlete és egyéb elképzelések. Nem szeretnénk megint egy hasonló évet” – mondta a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko az osztrák Kleine Zeitungnak. „De vannak már jelek, hogy megvalósítható lesz a motorok teljesítménykülönbségének 2 százalékra való leszorítása – ez kb. 20 lóerő 1000 lóerőnél -, viszont ha ebből nem lesz semmi, akkor tényleg jönnek az alternatív motorok. De nyertünk mi már világbajnoki címet nagyobb hátránnyal is” – magyarázta Marko, hozzátéve, hogy „nagyon fontos”, hogy 2017-re életbe lépjenek a szükséges változtatások. „Ami az idei évet illeti, az autóval természetesen elégedettek vagyunk, nagyon jó a kasztni, és a motor fejlesztése is biztató. Persze a teljesítmény terén még mindig jól le vagyunk maradva, 70-80 lóerő a hátrányunk a Mercedeshez képest, továbbra is ők jelentik a mércét.”
F1: Jöhet a motoregyenlősítés?
A Red Bull motorsportfőnöke azt állítja, 2017-re sikerülhet 20 lóerőre szorítani az eltérő Forma-1-es gyártók motorjainak teljesítménykülönbségét.
2016.03.16. szerda 09:35