Az autógyár forgalma éves szinten 6,2 százalékkal, 12,49 milliárd euróra emelkedett. A nyereség növekedéséhez a több eladott gépkocsi, a modellek és a költségek optimalizálása járult hozzá a legnagyobb mértékben – jelentette ki Winfried Krause, a Škoda pénzügyeiért felelős menedzser. Tavaly a Škoda rekordszámú, 1 055 500 személygépkocsit adott el, ami 1,8 százalékos növekedés. Nyugat-Európában 4,3 százalékkal nőttek az eladások, ami 430 900 autót jelent. A kínai piacon eladott 281 ezer autó 0,1 százalékos növekedést mutat. Az idei évben elsősorban a hétszemélyes új SUV bemutatásától és értékesítésétől várnak sikereket. A Škoda beruházásai – a kutatásra fordított összegek nélkül – tavaly 591 millió euróra rúgtak, ami éves szinten 15 százalékos visszaesés.
Rekordnyereség a Škodánál
Rekordnagyságú, 708 millió eurós (220 milliárd forint) adózott nyereséggel zárta a tavalyi évet a Škoda Auto. Éves szinten a nyereség 6,5 százalékkal emelkedett.