Minimális az esélye az ilyennek, de rossz napra virradt Stuttgart: egyszerre két irányból is támadás alá vették a Maybach luxusmárkát, amelynek eddig legfeljebb a legfelső kategóriás gyártóktól: a Bentley-től, a Rolls-Royce-tól volt félnivalója. A BMW fejlesztési igazgatója, Klaus Fröhlich amerikai újságíróknak elmondta, hogy a 7-es szedán fölé pozicionált modellel kívánja bővíteni kínálatát. Az még nem egyértelmű, hogy a 150 ezer euró körüli induló áron piacra bocsátandó limuzin a 7-es széria ultra fényűző kiadása lesz, ahogy a Maybach is egy extra kivitelű S-osztály, vagy teljesen külön modellt fejlesztenek.
A kettő lehetőség közül az elsőt választotta a Hyundai frissen alapított luxusmárkája, a Genesis. A G90-nel azonos EQ900 nyújtott kiadása, az EQ900L 5495 mm hosszú, szélessége 1915 mm, magassága pedig 1505. A legfontosabb érték ebben a műfajban persze a tengelytáv: a 3450 mm-es érték nem csak a Maybach limuzinét (3365 mm) haladja meg, de az alapkivitelű Bentley Mulsanne-ét (3266 mm) is A Rolls-Royce Phantom 3570 mm-rel vezeti a falkát – persze az árszínvonal között ég és föld a különbség. Az alapkivitelű modellnél 290 mm-rel hosszabb, 10 mm-rel magasabb EQ900L (képeinken) részletes felszereltségéről nincs hír, annyi bizonyos, hogy hátul két különálló, félanilines bőrrel kárpitozott, kihajtható lábtámaszos luxusfotel várja az utasokat, a B-oszlopba ágyazott hangulatvilágítással és az utastér teljes hosszában húzódó padlókonzollal. Míg az EQ900 (G90) háromféle motorral kapható (315 LE 3.8 V6, 370 LE 3.3 V6 Turbo és 425 LE 5.0 V8), a nyújtott kiadás kizárólag az utóbbival lesz rendelhető. A Genesis G90L elvileg minden olyan piacon megjelenhet, ahol a márka színre lép, de az európai forgalmazásról egyelőre nincsenek konkrét hírek.A Maybach babérjaira tör a BMW, a Hyundai
Korea már kész, München még csak tervez
Egyszerre két irányból indítanak támadást a stuttgarti über-luxusmárka ellen. Az egyik trónkövetelő személye különösen meglepő.
2016.03.21. hétfő 16:00