Míg a régió elsősorban az alacsony bérek és a képzett munkaerő miatt vonzó, a legnagyobb kihívást a bizonytalan jogi háttér és az oktatási rendszer jelentik – a Deloitte idén először összeállított Automotive Felmérése a régió hat országának autóiparairól nyújt átfogó képet. Kelet-Közép-Európa az utóbbi években az autógyártás fellegvárává nőtte ki magát, ezért a Deloitte nyolc autógyártó és 72 iparági beszállító döntéshozóinak megkérdezésével felmérést készített a régió hat országának (Bulgária, Csehország, Lengyelország, Magyarország, Románia, Szlovákia) autóiparairól. A megkérdezett vezetők 75 százaléka az alacsony régiós munkabéreket nevezte meg első számú vonzerőként, míg 55 százalékuk a képzett munkaerő meglétét, 36 százalékuk pedig a kedvező adózási feltételeket emelte ki előnyként. A vállalatok 97 százaléka elégedett a lokális adottságokkal, ezért az elkövetkező öt évben nem tervez költözést, miként az is az elégedettséget és a bizalmat támasztja alá, hogy a cégvezetők 74 százaléka számol a gyártási kapacitás növekedésével. Újabb üzletágak esetleges létesítésére Lengyelország a legvonzóbb célpont (34%). Az autógyártók 52 százaléka tervezi bővíteni beszállítói körét.
Ezért szeretik a nagyfőnökök a magyar autóipart
A nagy autógyártók és beszállítók hosszú távra rendezkedtek be Kelet-Közép-Európában: az elkövetkező időszakban növekedéssel, munkaerő-bővüléssel és innovációs-technológiai beruházásokkal számolnak.
2016.03.22. kedd 16:00