Tapasztalataink szerint az, ahogy itthon a sebességmérés működik, nem mindig a közlekedésbiztonság javítását szolgálja. A radarozás helyszínei és a legveszélyesebb útvonalak között nem találtunk átfedést. Még rosszabb, hogy az objektív felelősség pont a felelősség megcsúfolása. Nem több a gyorshajtókra kivetett adónál, amelynek egészen addig nincs visszatartó ereje, amíg az üzembentartó rászánja a pénzt az automatikusan érkező csekkekre. Mert a veszélyes helyen veszélyes tempóval hajtó vezetők kilétére többnyire nem derül fény. Nem lehet túl jó így rendőrnek lenni, és parancsra végezni a közutálatnak örvendő pénzbevasalást, amit a kormányok évről évre beterveznek a költségvetésbe. Áprilistól a rendőrség ezen munkáját 365 VÉDA kamera is segíti, a már meglévő 160 mobil traffipax mellett. Ebben a sajátságos helyzetben tíz tippel kívánunk segíteni Olvasóinknak, hogy elkerüljék a gyorshajtási bírságokat.
10. Fotók a helyszínről. Ha látjuk, hogy bemértek, álljunk meg! Fotózzuk le a helyszínt több irányból, a mérőautó elhelyezkedését is! Ha szabálytalanok a mérés körülményei, az segíthet egy bírósági eljárásban
9. Papírmunka. Időnként a rendőrség is hibázhat. Mi van, ha lejárt a mérőeszköz hitelesítése, biztos, hogy minden rendben van a mérési jegyzőkönyvvel? Egy jogi eljárásban ezek is apró esélyek a megbírságolt autósnak
8. Bízzunk a rendőrségben! A rendőrség rendszeresen közli az adott hónapra ütemezett sebességellenőrzések helyszínét. Ha az előbbi link megszűnne működni, érdemes ezt a keresést lefuttatni a tervezett helyszínek megismeréséhez
7. Tudjunk a mérésekről! A Traffihunter.hu oldal ingyenes alkalmazását okostelefonra letöltve értesülhetünk a fix mérések helyszínéről. Ezt sok navigációs szoftver is tudja (bár pl. Svájcban tilos a használatuk), de a rendszer előnye, hogy a felhasználók is töltenek fel aktuális adatokat. Van hivatalos térkép is, nézd meg hol van a környékeden fix traffipax
6. Viselkedj udvariasan! Megállításkor, közúti ellenőrzéskor szálljunk ki az autóból az egyenruhásokhoz! Jobb benyomást kelt és a mérlegelési tartományon belül talán a bírság összege is mérséklődhet. A rendőrök adott esetben az életüket áldozhatják értünk, állampolgárokért. Még ha ez szerencsére ritka is, minimálisan megérdemlik, hogy ne a lehúzott ablakon át tárgyaljunk velük
5. Ne járj villantós autóval! Egy színe, formája alapján feltűnő autót könnyebben kiszúrni a forgalomból a sebességmérést végző rendőrnek. Vörös Ferrariban könnyen megtalálnak
4. Hagyd el a belső sávot! Többsávos úton jobbára a belső sáv megy a leggyorsabban, ebből kiindulva ott érdemes keresgélni a radarpisztollyal
3. Figyelj a tipikus mérési helyekre! Nincs kényelmesebb annál, mint jól belátható úton, messziről bemérni a gyorshajtókat. Az autópálya-felüljárók ideális mérési pontok, például az M7-esen a székesfehérvári benzinkútnál. Persze bárhol lapulhat traffipax, kukának álcázott fix csapdáktól civil kocsikon át a mozgó Astrából dolgozó kameráig a rendőrség eszköztára széles, akár itthon, akár külföldön
2. Helyzetfelismerés. Amikor lassul a forgalom, annak többnyire van valami oka. Ismeretlen helyen autózva a sebesség megválasztásával igazodjunk a többiekhez
1. Szabálytisztelet. A legkézenfekvőbb betartani a sebességkorlátozást, mindig és mindenütt. Aki szerint a szabálytisztelet megold mindent, az nyilván 30-40-nel halad az útépítés után országúton felejtett korlátozó táblák hatálya alatt és a Nagykőrösi úton is 30-ra mérsékeli a sebességet hasonló esetben
Egy korábbi cikkünket dolgoztuk át, ezért lehet, hogy valakinek már ismerős, de úgy gondoltuk, a téma rég volt ennyire aktuális.
Így reagáltak a magyarok a fix traffipaxok élesítésére!